طراحی پنت هاوس‌ها در مقابل آپارتمان‌ها؛ آیا مقایسه پنت‌هاوس و آپارتمان، صحیح است؟

طراحی پنت هاوس‌ها در مقابل آپارتمان‌ها

طراحی پنت هاوس، نمونه برجسته ‌ای از معماری و دکوراسیون مدرن در جوامع امروزی است؛ در سال‌های اخیر، زندگی در واحدهای لوکس پنت هاوس که در طبقات بالایی برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی ساخته شده‌اند مورد استقبال افراد زیادی در سراسر جهان واقع شده است. شرکت‌هایی که در زمینه طراحی و ساخت این واحدهای لوکس فعالیت دارند همواره سعی می‌کنند بهترین طرح‌ها را در نمای بیرونی و داخلی پنت هاوس به کار گیرند. 

نقطه مقابل پنت هاوس‌ها، آپارتمان‌ها قرار دارند. آپارتمان‌ها واحدهای مسکونی هستند که با مساحت‌های مختلف در مجموعه‌های مسکونی ساخته می‌شوند و امکانات و ویژگی‌های آن‌ها در نواحی مختلف، متفاوت است. آنچه طراحی پنت هاوس را از طراحی یک آپارتمان مسکونی متمایز می‌سازد، هزینه‌های اجرای طرح و سبک زندگی است. در نظر برخی از کارشناسان ساخت و ساز، مقایسه میان پنت هاوس‌ها و آپارتمان‌ها کار صحیحی نیست؛ چرا که پنت هاوس‌های لوکس، خود جزو آپارتمان‌های مجهز محسوب می‌شوند.

زندگی در پنت هاوس

اگر تصمیم گرفته‌ایم طراحی پنت هاوس‌ها و آپارتمان‌ها را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم، دلیل این است که نقاط تمایز این دو واحد، بیشتر از نقاط تشابه میان آن‌ها است. پنت هاوس‌ها به طرز قابل توجهی با آپارتمان‌های معمولی متفاوت‌تر هستند. در قسمت بعدی به تفاوت‌های اصلی میان طراحی پنت هاوس‌ها و آپارتمان‌ها و همچنین سبک زندگی در هر یک از این واحدهای مسکونی خواهیم پرداخت.

آنچه طراحی پنت هاوس را از آپارتمان‌ها متمایز می‌کند شامل چه مواردی است؟

طراحی پنت هاوس

همانطور که در منابع و مراجع مختلف ملاحظه کرده‌اید، طراحی پنت هاوس‌ها به شیوه‌های بسیار حرفه‌ای و با به کارگیری معماری مدرن، آمیخته‌ای از هنر و خلاقیت اجرا شده‌اند. نمای بیرونی یک پنت هاوس لوکس از سویی و طراحی دکوراسیون داخلی این واحدها از سویی دیگر باعث شده است پنت هاوس‌ها از نظر ساخت و ساز، تفاوت زیادی با آپارتمان‌ها داشته باشند. 

یک واحد آپارتمانی، هر چقدر هم که مجهز و لوکس ساخته شود، بسیاری از ویژگی‌های طراحی پنت هاوس را ندارد. فرض کنید یک پنت هاوس با مساحت حدود ۸۰۰ متر مربع بر فراز یک برج بلند و یک آپارتمان با همین مساحت در طبقه‌های دیگر ساختمان ساخته شده‌اند. امکاناتی که برای پنت هاوس در نظر گرفته می‌شود، مجزای امکانات آپارتمان است. به طور مثال، در یک آپارتمان هرگز استخر یا فضای باربیکیو روی تراس بزرگ وجود ندارد؛ اما طراحی پنت هاوس‌ها این امکانات را برای ساختمان تأمین می‌کند.

طراحی داخلی پنت هاوس

نقطه تمایز دیگری که میان دو واحد فوق می‌توان بیان نمود، قیمت آن‌ها است. طراحی پنت هاوس‌ها به گونه‌ای است که از شیک‌ترین، مدرن‌ترین و زیباترین تجهیزات برای دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی آن‌ها استفاده می‌شود؛ به همین دلیل، قیمت خرید، فروش یا اجاره پنت هاوس، گران‌تر است. در صورتیکه برای ساخت و طراحی آپارتمان‌ها معمولاً مطابق با بودجه مالی مهندسان یا مالکان، اجرا شده و وسایل داخلی نیز به طور مجزا باید خریداری شوند؛ به همین دلیل قیمت آپارتمان‌ها ارزان‌تر است.

یکی دیگر از تفاوت‌های پنت هاوس و آپارتمان، سبک زندگی در آن‌ها است. اگر شما برای خرید پنت هاوس اقدام کردید دیگر نگران تأمین اسباب و وسایل زندگی نخواهید بود. طراحی پنت هاوس‌ها به گونه‌ای اجرا می‌شوند که تمام مبلمان، وسایل یا تجهیزات، درون ساختمان فراهم هستند؛ اما یک واحد آپارتمانی با هر وسعتی که باشد، بدون وسایل به مشتری فروخته یا اجاره داده می‌شود.

کدام را انتخاب کنیم؟ پنت هاوس یا آپارتمان؟

پنت هاوس یا آپارتمان

اینکه شما زندگی در پنت هاوس را انتخاب کنید یا یک آپارتمان خریداری کنید به نظر شخصی خودتان بستگی دارد اما باید قبل از اینکه هر هزینه‌ای در این راه بپردازید، طراحی پنت هاوس، طراحی آپارتمان، هزینه‌های زندگی در هر یکی از این واحدهای لوکس، خرید یا اجاره پنت هاوس و آپارتمان و همچنین مکانی که برای زندگی در نظر دارید را به دقت مشخص کنید.

به نظر می‌رسد بهترین راهکار برای انتخاب میان دو ساختمان مسکونی پنت هاوس و آپارتمان، مشورت با افراد باتجربه در این زمینه باشد. بهتر است به مراکز خرید و فروش پنت هاوس مراجعه کنید و از نزدیک با نحوه طراحی پنت هاوس و محیط مسکونی آن آشنا شوید. همین مسأله را در مورد آپارتمان‌ها هم انجام دهید. آپارتمان‌ها را نیز در یک بازدید کوتاه، مورد بررسی قرار دهید. شما قرار است هزینه‌های قابل توجهی را برای هر یک از واحدهای فوق بپردازید، بنابراین بهتر است عجولانه تصمیم‌گیری نکنید. 

آیا طراحی پنت هاوس‌ها و آپارتمان‌ها بر روی جذب مشتریان تأثیر دارد؟

طراحی پنت هاوس‌ها و آپارتمان‌ها

ظاهر یک واحد مسکونی، اولین عامل در جذب مشتریان خرید ملک است، بنابراین قطعاً طراحی پنت هاوس به بهترین شکل و با مدرن‌ترین چیدمان می‌تواند مشتریان بیشتری را به سمت خرید یا اجاره این واحدها سوق دهد. ترکیب رنگ و حجم در نمای داخلی پنت هاوس و همچنین نحوه استفاده از فضای ساخت، زیبایی ظاهری آن را دو چندان می‌نماید.
طراحی یک آپارتمان نیز بر روی ترغیب مشتریان برای خرید ملک، تأثیر دارد. اغلب افرادی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند، خانواده‌های کم جمعیت هستند بنابراین به نظر می‌رسد دکوراسیون داخلی آپارتمان که محیط آرام و امنی را برای ساکنان معرفی کند، بیشتر مورد توجه خریداران آپارتمان قرار گیرد.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه