پنت هاوس در کره شمالی نصیب فقرا و بد شانسها میگردد

پنت هاوس کره شمالی

در حالی که پنت هاوس‌ های لوکس شهر سئول ، زیباترین ساختمان های شهر با مدرن ترین سبک معاری نوین در کشور کره جنوبی ساخته میشوند. در کره شمالی فقط عده‌ای از افراد بدشانس ساکن این خانه‌های بزرگ و لوکس هستند.

با توجه به ابنکه در کره شمالی از نظر قانونی خرید و فروش خانه و مسکن ممنوع میباشد، این دولت است که واگذار کننده خانه یا آپارتمان‌ را به شهروندان میباشد .

رهبر کره شمالی کیم جونگ اون،  علاقه بسیار زیادی به احداث ساختمان‌ و آپارتمانهای مرتفع و ظاهرا مجلل در پیونگ یانگ، پایتخت این کشور دارد. همچنین او در هفته گذشته از یک آسمان‌‌خراش هشتاد طبقه ای در این شهر رونمایی کرد که نمادی از دستاوردهای حکومت او در زمینه سازندگی محسوب می‌گردد.

به گفته افرادی که موفق به فرار از کره شمالی شده‌اند، مردم تمایلی برای زندگی در این آسمان خراش ها ندارند. در این آپارتمانهای به ظاهر بزرگ با مشکلاتی همچون آسانسورهای ناامن و وضعیت برق نامطمئن، و مشکل تأمین آب روبرو هستند و از اینرو شهروندان از زندگی در چنین ساختمان‌هایی استقبال نمکنند.

پنت هاوس کره شمالی

از معدود افرادی که موفق به فرار از این کشور شده اند جوانی است که در سال ۲۰۱۷ به کره جنوبی گریخته، او به خبرگزاری رویترز می‌گوید که در کره شمالی، فقرا به جای ثروتمندان در پنت هاوس هازندگی می‌کنند، چون آسانسورها اغلب به درستی کار نمی‌کنند، و به دلیل فشار کم پمپ‌ها، آب به واحدهای طبقات بالا نمی‌رسد.

همچنین او میگوید، یکی از دوستانش که در طبقه ۲۸ یک آپارتمان ۴۰ طبقه ای زندگی می‌کرد، هرگز موفق به استفاده از  آسانسورنشده است زیرا هیچ وقت کار نمی‌کرد.

باور و عقیده این جوان دانشجو، افتتاح یک آسمان‌خراش هشتاد طبقه در پیونگ یانگ فقط برای خودنمایی است و کیم جونگ اون می‌خواهد نشان دهد که کشورش توانایی و مهارت ساخت چنین بناهایی را دارد.

با توجه به مشکلات موجود، معمولا این پنت‌هاوس‌ ها را به فقرا واگذار می‌کنند، و افراد صاحب واحدهای طبقات بالا، شهروندان بدشانسی محسوب می‌شوند.

با توجه به اینکه که رهبر کره شمالی وعده می‌دهد که حکومت کیفیت ساخت و ساز آپارتمان‌های مسکونی را بهبود می‌‌بخشد ولی کارشناسان همچنان در صحت ادعای او تردید دارند.

 

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
جست‌وجو
حدود قیمت از تا