طراحی خلاقانه ی روف گاردن پنت هاوس، معماری بام سبز

معماری سبز - روف گاردن

روف گاردن یا بام سبز یا باغ بام ، طراحی خلاقانه یا معماری سبز در  فضای پشت بام است. از آن جهت خلاقانه که بر روی فضای پشت بام که همیشه بلااستفاده بوده است و مکانی دور از انتظار، پوشش گیاهی و درختی ایجاد می کند.  امروزه روف گاردن در پنت هاوس ها بسیار باب شده است. مشاوران سایت پنت هاز می توانند شما را در این راستا هدایت کنند.

روف گاردن پنت هاوس

استفاده ازگیاهان و درختان سازگار با محیط پنت هاوس در طراحی روف گاردن

تنها کافی است که گیاهان و درختان سازگار با شرایط جغرافیایی پنت هاوس خود را تشخیص دهید. اگر پنت هاوس شما در مناطق پرباران است گیاهانی که به آب زیاد نیاز دارند مطلوب است. اما اگر در مناطق کویر و کم باران زندگی می کنید؛ گیاهانی مناسب است که در منطقه خشک و کم باران دوام می آورند. در طراحی روف گاردن  یا باغ بام گیاهانی که توانایی ذخیره ی آب دارند و به آبیاری کمتری نیاز دارند، بیشتر کاربرد دارند. چنین گیاهانی در شرایط آب و هوایی متفاوت به خوبی طراوت و شادابی خود را حفظ می کنند.

روف گاردن پنت هاوس

اولین نکته  در طراحی بام سبز

اولین نکته ای که در طراحی روف گاردن مورد توجه قرار می گیرد، عدم نشت آب است. بنابراین مرحله ی اول، عایق بندی پشت بام است. به این صورت از نفوذ آب و آسیب احتمالی سقف جلوگیری می شود. البته در ابتدای کاشت گیاهان بر روی پشت بام پنت هاوس، به منظور استحکام ریشه ها، آبیاری مرتبا صورت می گیرد. ولی در طی زمان کاهش می یابد. هرگز از گیاهان و درختچه هایی با ریشه های سخت که امکان آسیب به سقف را دارند، استفاده نکنید.

بام سبز

معماران و طراحان روف گاردن

سپس معماران و طراحان روف گاردن، با خلاقیت و هنر خود بام سبز زیبایی را بر پشت بام پنت هاوس شما خلق می کنند. در کنار گیاهان از تجهیزات و امکانات خوبی مانند مبلمان و باربیکیو بهره می گیرند. تا بتوانند دورهمی های دوستانه و خانوادگی را به شما صاحبان پنت هاوس هدیه دهند.

معماری سبز

 معماری سبز

معماری سبز یا معماری پایدار، همان معماری مورد استفاده در روف گاردن است. از آن رو آن را معماری سبز می نامند چون از گیاهان در طراحی پشت بام استفاده می شود. از آن جهت پایدار، که گیاهان آب و هوای پاک، شادی، زیبایی و امید به زندگی را به انسان ها هدیه می دهند.

باغ بام

آغاز اجرای طرح روف گاردن، برای افراد بسیار سوال برانگیز است. نیاز به مشاوره در این زمینه کاملا محسوس است. گروه مشاوران سایت پنت هاز به خوبی می تواند شما را در این مسیر راهنمایی کند. تمام سوالات شما در خصوص چگونگی پیاده سازی روف گاردن، شرایط لازم و زهکشی، انتخاب گیاهان و مهم تر از همه هزینه ها را پاسخگو است.

پنت هاز ; بانک اطلاعات پنت هاوس کشور

 

طراحی روف گاردن

انواع روف گاردن پنت هاوس

روف گاردن یا باغ بام را در چهار دسته قرار می دهند. این تقسیم بندی بر اساس نحوه ی اجرای روف  گاردن انجام می گیرد. سیستم اجرایی متمرکز، گسترده، مدولار یا جعبه گیاه و سیستم ترکیبی، این چهار دسته را تشکیل می دهند.

 روف گاردن با سیستم اجرایی گسترده

از مهم ترین ویژگی معماری سبز یا روف گاردن گسترده هزینه ی مناسب آن است. با نام های اجرا با ضخامت کم و مقطع کم ارتفاع نیز شناخته می شود. همان طور که از نام آن بر می آید، ضخامت خاک مورد استفاده در این دسته از بام سبز، کم است. حداکثر ضخامت خاک که در روف گاردن گسترده مورد استفاده قرار می گیرد ۲۰ سانتی متر است. بنابران از گیاهانی با ریشه ی کوتاه استفاده می شود. کاشت گیاه به صورت کم عمق و سطحی انجام می گیرد. به همین خاطر است که در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

قیمت روف گاردن

 روف گاردن با سیستم اجرایی متمرکز

برعکس روف گاردن گسترده، در این نوع طراحی روف گاردن، ضخامت و حجم زیاد خاک در پشت بام پنت هاوس برای کاشت گیاه مورد استفاده قرار می گیرد .به همین دلیل، طراحی روف گاردن متمرکز از سایر طراحی ها، گران تر است. طراحی متمرکز روف گاردن اغلب در پنت هاوس هایی با پشت بام های وسیع قابل اجرا است.

معماری سبز

 روف گاردن با سیستم اجرایی ترکیبی

همانطور که از نام این نوع از طراحی روف گاردن مشخص است؛ ترکیبی از روش طراحی روف گاردن گسترده و متمرکز است. به عبارتی در طراحی روف گاردن ترکیبی امکان کاشت گیاهان مختلف از چمن گرفته تا گیاهان بوته ای وجود دارد.  موضوع مورد اهمیت در روف گاردن ترکیبی، توجه به وزن ایجاد شده ناشی از گیاهان است که به سقف پنت هاوس وارد می شود.

روف گاردن

روف گاردن با سیستم مدولار یا جعبه گیاه

همان گونه که از نام این سیستم مشخص است، در سیستم طراحی مدولار یا جعبه گیاه،  کاشت گیاهان در درون جعبه هایی انجام می پذیرد. جعبه هایی که بر روی پشت بام پنت هاوس تعبیه شده اند و گیاهان در درون آن ها کاشت می شوند. به نوعی جعبه های گیاه نقش گلدان را ایفا می کنند.

روف گاردن

 

روف گاردن

فیلترینگ 

در طی عملیات فیلترینگ، از مسدودشدن مسیرهای زهکشی شده جلوگیری به عمل می آید. به طوری که املاح خاک به لایه های پایین تر نرود. عمل فیلترینگ روف گاردن توسط الیاف انجام می شود.

مزایای بام سبز

بارزترین مزیت بام سبز،  یا معماری سبز زیبایی شهری است. بام سبز در میان ساختمان ها و آسمان خراش های شهر، چشم انداز دل انگیزی را خلق می کند. وجود درختان و گیاهان و سرسبزی همیشه آرامش بخش چشم ها است. علاوه بر این تولید اکسیژن، جذب آلاینده ها، کنترل دما و کاهش جذب حرارت ساختمان از مزایای بسیار مطلوب روف گاردن است. همه ی این عوامل در داشتن هوای پاک و مطبوع کمک شایانی می کند. همچنین آب حاصل از بارندگی به خوبی استفاده می شود. سطح پشت بام باعث استفاده ی بهینه از نور خورشید در کاشت گیاهان نیز می شود. در آخر بام سبز از پشت بام پنت هاوس شما به خوبی محافطت و عمرش را طولانی می کند.

طراحی روف گاردن

معایب بام سبز

نمی توان به وضوح بیان کرد که معماری سبز در روف گاردن معایبی به همراه دارد. بلکه شاید بهتر است اذعان شود که نکاتی را قبل از اجرا باید مد نظر قرار داد. از جمله دقت در انتخاب گیاه متناسب با خاک مورد استفاده اهمیت بالایی دارد. به طور مثال اگر در خاک با ضخامت کم به کاشت گیاهان با ریشه های عمیق پرداخت، ممکن است به عایق سقف پنت هاوس آسیب وارد شود.

باغ بام

یکی از موارد مهم تر وزن وارد شده بر پشت بام است که نباید بیش از تحمل سقف باشد. خاک، گیاهان، مقدار آبیاری، وسایل و مبلمان و آلاچیق ها همگی دارای وزن هستند که در هنگام بارندگی بیشتر هم می شود. بنابراین متناسب با بام پنت هاوس این موارد باید تعیین شوند. در این زمان مشاوران سایت پنت هاز به خوبی می توانند در طراحی و اجرای روف گاردن پنت هاوس شما عزیزان را راهنمایی کنند.

مراحل ساخت روف گاردن یا باغ بام

ساخت روف گاردن از ابتدا تا انتها چند مرحله را شامل می شود. در ابتدا طرح اولیه باغ سبز توسط طراحان، طرح ریزی و سپس تکمیل می گردد. مرحله ی بعد که مهم ترین مرحله از پیاده سازی روف گاردن پنت هاوس است، مربوط به برآورد هزینه است. سپس با توجه به هزینه ها، روش سیستم اجرای بام سبز به یکی از سیستم های گسترده، متمرکز و یا ترکیبی تعیین می شود.

روف گاردن پنت هاوس

مصالح و مواد ساختمانی نیز با توجه به نوع سیستم طراحی انتخاب می گردد. در مراحل بعدی که وارد مرحله ی عملی می شود؛ ایزولاسیون سازی، لایه بندی سطوح پایینی و زهکشی مناسب انجام می گردد. اکنون نوبت انتخاب نوع خاک و گیاهان سازگار با محیط می رسد. در آخر نیز سیستم آبیاری به صورت هوشمند تعبیه می شود. همچنین المان های تزیینی مانند نورپردازی، آلاچیق ها و مبلمان و صندلی و حتی باربیکیو نیز مشخص می شوند.

باغ بام

قیمت طراحی و اجرای روف گاردن پنت هاوس

عوامل  متفاوتی در قیمت طراحی و اجرای روف گاردن پنت هاوس تاثیر گذار هستند. نوع گیاهان و درختچه های مورد استفاده و المان های تزیینی مانند گلدان ها و آلاچیق ها در مقدار هزینه ی روف گاردن موثر است. همچنین وسایل و ملزوماتی چون مبلمان و باربیکیو نیز در قیمت تمام شده ی روف گاردن یک پنت هاوس موثر است.

روف گاردن

پنت هاز ; بانک اطلاعات پنت هاوس کشور

پنت هاز

پنت هاز بانک اطلاعات تخصصی پنت هاوس کشور میباشد. در این سایت به معرفی پنت هاوس های بینظیری پرداخته ایم. برای بررسی پنت هاوس هایی که در کشور دارای روف گاردن و یا باغ سبز هستند میتوانید به صفحه آگهی های پنت هاز مراجعه کنید. با جستجو در این بانک روف گاردن را انتخاب نموده و پنت هاوس هایی که دارای روف گاردن هستند و کاربران برای فروش پنت هاوس و یا اجاره پنت هاوس قرار داده اند آشنا شوید. در ضمن علاقه مندان در حوزه خرید و فروش و همچنین اجاره پنت هاوس میتوانند با ثبت نام در سایت پنت هاز به طور رایگان آگهی خود را درج نمایند.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
جست‌وجو
حدود قیمت از تا