معایب و مزایای زندگی در پنت هاوس چیست؟

زندگی در پنت هاوس

آیا پنت هاوس‌ ها، فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌ گذاری هستند؟ آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهند در بالاترین نقطه یک برج زندگی کنند؟ آیا از زندگی در پنت‌هاوس ‌ها ی مدرن در ساختمان‌های بلند لذت می‌برید؟ برای یافتن پاسخ‌های این پرسش‌ها از شما دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در این متن بطور اختصاصی به مزایا و معایب زندگی در پنت هاوس‌های لوکس در کشورهای مختلف می‌پردازیم.

پنت هاوس‌ها، نگین پادشاهی ساختمانی آپارتمان‌ها هستند

زندگی در پنت هاوس

یکی از انواع واحدهای آپارتمانی و همچنین یکی از انواع سبک‌های زندگی شامل پنت هاوس‌های بزرگ هستند. این آپارتمان‌های بسیار مدرن و وسیع این امکان را برای ساکنین فراهم می‌کنند که بدون اینکه یک خانه ویلایی با حیاط بزرگ در بهترین نقطه یک شهر خریداری کنند، بتوانند پنت هاوس هایی با تمام امکانات تهیه کرده که وسعت آن‌ها گاهی از یک خانه ویلایی بیشتر است و در مرکز شهر در نقطه‌ای مرتفع، بر فراز یک برج بلند مسکونی ساخته می‌شوند. تراس پنت‌هاوس‌ها همیشه طرفداران مخصوص خود را داشته است. منظره برخی از این واحدهای لوکس به نمای خیره‌کننده و دلفریب شهر، رودخانه، کوهستان یا جنگل‌های سرسبز و زیبا مشرف می‌باشند. بی‌شک زندگی در این نوع آپارتمان‌ها می‌تواند هیجان زیادی داشته باشد.

اکثر پنت هاوس‌ها، واحدهای لوکس و مجلل خطاب می‌شوند؛ دلیل آن نه تنها در فضای وسیع و آزاد داخل ساختمان است بلکه در رفاه و تأمین تمام وسایل و مبلمان برای این واحدها خلاصه می‌شود. خانه‌های پنت هاوس، مکان‌هایی هستند که قطعاً از نور کافی طبیعی، فضای بیرونی به هوای آزاد، نمای رو به شهر و امنیت حریم خصوصی برخوردار هستند.
زندگی در پنت هاوس‌های لوکس با مساحت‌های مختلف با یک چالش اساسی به نام “هزینه‌ها” مواجه است. هنگامیکه در مورد این مدل آپارتمان‌های مسکونی صحبت می‌شود این سوال در ذهن به وجود می‌آید که آیا زندگی در پنت هاوس از نظر قیمت، خوب است یا بد؟ در حال حاضر، ساخت اینگونه واحدهای مسکونی در جهان رو به افزایش است و اکثر مردم تمایل دارند یکی از این آپارتمان‌ها را برای زندگی انتخاب کنند. در این قسمت قصد داریم به مزایا و معایب زندگی در پنت‌هاوس‌ها اشاره کنیم. مطالعه این مطلب به علاقه‌مندان زندگی در بالای برج‌های بلند، کمک زیادی خواهد کرد.

مزیت‌های زندگی در سوئیت‌های پنت هاوس چیست؟

مزایای زندگی در پنت هاوس

۱-فضای آزاد با منظره‌ای شفاف رو به دور دست‌ها

به طورکلی هر طبقه از پنت هاوس‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که به فضای بیرونی دسترسی کامل داشته باشند. نمای یک آپارتمان لوکس در بالای برج می‌تواند رو به دریا، اقیانوس، کوهستان، باغ و … ساخته شود. این تنها ویژگی مثبت است که در سایر آپارتمان‌ها نمی‌توان فراهم نمود. فضای آزاد تراس در این مدل آپارتمان‌ها، مکان مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و پذیرایی از مهمان‌ها می‌باشد. همچنین در برخی از پنت هاوس‌ها، فضایی مخصوص ورزش و بازی و … در تراس‌های وسیع در هوای آزاد ساخته می‌شوند.

۲-بدون سروصدا، بدون همسایه، امن، ساکت و خصوصی

اگر یک پنت هاوس را برای زندگی انتخاب کنید از سروصدا، آلودگی و شلوغی شهر در امان هستید؛ صدای همسایگان، شما را آزار نمی دهد؛ صداهای عجیب و غریب ناشی از عبور افراد مختلف در آپارتمان را نخواهید داشت؛ اختلالی در امنیت و آرامش شما ایجاد نخواهد شد و در نهایت، زندگی بدون استرس را سپری خواهید نمود. این سبک زندگی لذت زیادی دارد.

۳-امنیت بالا

با زندگی در یک پنت‌هاوس در بالای یک برج بلند مسکونی، نهایت امنیت در ساختمان را تجربه می‌کنید. بسیاری از این واحدها مجهز به فناوری‌های پیشرفته امنیتی هستند.

۴-دسترسی به هوای آزاد و نور طبیعی

تمام طبقات یک پنت هاوس از هوای آزاد و سالم و همچنین نور کافی برخوردارند، زیرا در بالاترین نقطه ساختمان واقع شده‌اند. در این آپارتمان‌ها می‌توانید در محوطه تراس یا بالکن بایستید و هوای آزاد را استنشاق نمایید.

۵-طراحی سفارشی و منحصر به فرد

بسیاری از آپارتمان‌هایی که در نقاط مختلف شهرها ساخته می‌شوند، طرح و ابعاد معینی دارند و امکان تغییر در دکور اصلی نما وجود ندارد؛ اما در پنت هاوس‌ها این مسأله متفاوت است. ساخت و طراحی کل ساختمان این واحدهای مدرن به بهترین شکل و به صورت کاملاً سفارشی و طبق سلیقه مشتری ساخته می‌شود. 

مزیت‌های زندگی در سوئیت‌های پنت هاوس

۶-گرمای کافی در فصل زمستان

پنت هاوس‌ها مجهز به سیستم‌های گرمایشی ایده‌آل هستند. بنابراین زندگی در بالاترین نقطه، محدودیتی در تأمین گرما در فصل زمستان نخواهد داشت.

۸-تأمین رفاه و آسایش زندگی

پنت هاوس‌ها عموماً آپارتمان‌هایی هستند که نهایت رفاه و آسایش زندگی را ایجاد می‌کنند. تمام امکاناتی که برای یک زندگی راحت نیاز است در این آپارتمان‌ها فراهم شده است؛ مواردی نظیر سونا، جکوزی، باشگاه بدنسازی، فضای باربیکیو، اتاق کار، اتاق مطالعه، اتاق شام و … نمونه‌هایی از این امکانات هستند.

۹-نمادی از زندگی لاکچری

افرادیکه در اینگونه واحدهای مسکونی زندگی می‌کنند از طبقات مرفه هستند و سبک زندگی آن‌ها، لوکس و بسیار گران‌قیمت است.

معایب زندگی در سوئیت‌های پنت هاوس چیست؟

معایب زندگی در سوئیت‌های پنت هاوس

۱-زمستان‌های خنک و تابستان‌های بسیار گرم

به دلیل اینکه پنت هاوس‌ها در بالاترین نقطه یک ساختمان هستند، تابستان‌های گرم‌تری را تجربه می‌کنند. دمای هوا در این فصل در بالای برج، بیش از ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد که البته با استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده می‌توان این گرما را رفع کرد. 

۲-راه طولانی به بالای برج

وقتی در پنت هاوس زندگی می‌کنید، تمام قسمت‌های این زندگی به جز بالا رفتن از برج، لوکس هستند. برای رسیدن به بالاترین نقطه ساختمان باید یک آسانسور اختصاصی مجهز در ساختمان وجود داشته باشد که در صورت لزوم بتوانید اسباب و وسایل، حیوانات خانگی و سایر موارد را با آن انتقال دهید. البته همه آپارتمان‌ها این ویژگی را ندارند. آسانسورهای پنت هاوس باید به قدر کافی مجهز و مقاوم باشد که هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت.

۳-بازی و جست و خیز کودکان، دشوار است

زندگی در یک پنت هاوس، بازی و جنب و جوش کودکان را محدود می‌کند. اگر می‌خواهید کودکان شما در فضای آزاد پنت هاوس بازی کنند، باید همیشه جلوی چشمان شما باشند تا حادثه‌ای برای آن‌ها رخ ندهد.

۴-رفع عیب و نقص ساختمان

زندگی در یک پنت هاوس در بالاترین نقطه یک ساختمان مسکونی با مسأله تعمیرات و رفع عیوب و نقص‌ها همراه است. مطمئن شوید که این واحد دارای خدمات تعمیرات و نگهداری است، در غیر این صورت هزینه‌های هنگفتی برای شما ایجاد خواهد کرد.

۵-پشت بام اشتراکی

برخی از پنت هاوس‌های اجاره‌ای دارای پشت بام اشتراکی هستند. به این مفهوم که فضای بام ساختمان برای تمام ساکنین، مشترک است و برای پهن کردن لباس یا سایر موارد، همه می‌توانند از بام استفاده کنند؛ این ویژگی البته برای پنت هاوس بلند یک عیب محسوب می‌شود.

۶-خطرات طبیعی

یک پنت هاوس به شدت در معرض خطرات بلایای طبیعی مانند طوفان و بادهای سهمگین یا رعد و برق قرار دارند. صدای ناخوشایند این حوادث طبیعی برای ساکنان آپارتمان ها آزاردهنده است.

۷-دور از طبیعت

زندگی در پنت هاوس، شما را از طبیعت دور نگه می‌دارد؛ اگرچه می‌توانید باغ و فضای سبز را روی تراس‌های خود داشته باشید اما دسترسی به طبیعت واقعی میسر نیست. برای لذت بردن از منظره‌های طبیعی باید به پارک‌های شهر بروید و پیاده‌روی یا ورزش کنید.

سوئیت‌های پنت هاوس

۸-زندگی بدون هیجان

اگر فرد برون‌گرا هستید و عادت دارید در طول روز با افراد زیادی صحبت و معاشرت کنید، زندگی در پنت هاوس، بالای پله‌ها و به صورت انفرادی برای شما کار سختی خواهد بود. 

۹-سبک زندگی وابسته به آسانسور

زندگی در پنت هاوس‌ها به وجود آسانسورها وابسته است. برای اینکه به بالاترین نقطه برج برسید باید حتماً از آسانسور استفاده کنید. این امر ممکن است وقت و انرژی شما را هدر دهد.

*بسیار خوب! اکنون با دانستن مزایا و معایب زندگی در پنت هاوس‌ها، تصور می‌کنید این واحدها برای زندگی، خوب هستند یا بد؟! مطمئناً به زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری نیاز خواهید داشت!!

باید گفت علاقه مندان به زندگی در پنت هاوس کم نیستند. گویی واژه پنت هاوس با ثروت و تجمل گرایی گره خورده است. با نگاهی به صفحه فروش پنت هاوس میتوانید بررسی کنید که قیمت این آپارتمان های مجلل در مناطق مختلف چگونه است. افرادی که به دنبال زندگی در پنت هاوس و یا خرید و فروش این آپارتمانها میگردند داشتن یک بانک اطلاعاتی تخصصی پنت هاوس که بتوانند موارد بیشتری را با دقت مورد بررسی قرار دهند با اهمیت است. پنت هاز این فرصت را فراهم آورده که مشاوران و مالکانی که علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستند با ثبت نام در سایت پنت هاز به رایگان آگهی پنت هاوس خود را درج کنند. همچنین کسانی که به دنبال بیشتر دیده شدن پنت هاوس خود هستند میتوانند با بررسی تبلیغات ویژه سایت پنت هاز از این مزایا بهرمند گردند.

 

 

 

 

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
جست‌وجو
حدود قیمت از تا