حداقل متراژ پنت هاوس

حداقل متراژ پنت هاوس

پنت هاوس ها زیباترین و بهترین طراحی ممکن را دارند که در متراژ مختلف و معمولاً در بالاترین طبقات برج ها احداث می شوند. با توجه به ارتفاع بالایی که پنت هاوس ها دارند طراحی آنها به گونه ای صورت می گیرد که چشم انداز زیبایی را نشان دهند.

برای اینکه یک خانه به عنوان پنت هاوس محسوب شود باید یک سری ویژگی ها داشته باشد همچنین متراژ آن نیز از حدی نباید کمتر شود یعنی حداقل متراژ پنت هاوس باید رعایت شود.

همچنین اتاق خواب های مستر و جادار، سالن بزرگ، آشپزخانه با فضای زیاد و … جز ویژگی های یک پنت هاوس شیک است. این فضاها در کنار هم باید به گونه ای قرار داده شود که یک پنت هاوس با متراژ پایین بتواند همه ی آنها را در خود جای دهد. به هر حال زندگی در یک پنت هاوس بدون شک راحتی بیشتری را برای ساکنین ایجاد می کند هر چند حداقل متراژ لازم را داشته باشد.

حداقل متراژ پنت هاوس چقدر باید باشد؟

محدوده ای که برای متراژ پنت هاوس در نظر گرفته می شود، از ۳۰۰ متر مربع شروع می شود و می‌تواند تا متراژ های بالای هزاران مترمربع هم برسد. در پنت هاوس باید چند سرویس بهداشتی و حمام تدارک دیده شود. سالن پنت هاوس ها حداقل ۷۰ متر است. معمولاً پنت هاوس به صورت دوبلکس ساخته می شود و سالن در طبقه پایین قرار دارد. با در کنار هم قرار گرفتن این فضاها حداقل متراژ پنت هاوس نمی‌تواند کمتر از ۳۰۰ متر شود.

حداقل متراژ آشپزخانه و اتاق خواب ها

حداقل متراژ پنت هاوس-1

آشپزخانه پنت هاوس باید دارای فضاهای خالی برای کابینت کشی، لوازم متعدد آشپزخانه و … باشد پس حداقل باید ۳۰ متر فضا داشته باشد. اتاق های خواب هم در کوچک ترین اندازه می‌تواند ۱۲ متری باشد. البته اتاق خواب اصلی پنت هاوس باید متراژی بالا داشته باشد و حداقل ۳۶ متری باشد. با توجه به اینکه تعداد اتاق ها هم نمی‌تواند کمتر از ۴ اتاق خواب باشد.

حداقل متراژ سرویس بهداشتی و حمام در پنت هاوس

حداقل متراژ پنت هاوس-2

در سرویس بهداشتی و حمام پنت هاوس یک سری لوازم مانند کمدها و کشوهایی تعبیه می شود. سرویس های روشویی و… در سرویس بهداشتی، وان در حمام و … باید قرار گیرد. از این رو ساده ترین سرویس بهداشتی و حمام در پنت هاوس باید حداقل ۶ متری باشد. البته باید به این امر توجه شود که متراژ سرویس بهداشتی و حمام اصلی و بزرگ در پنت هاوس معمولاً بیش از ۱۲ متر مربع است. حداقل دو تا از اتاق خواب های پنت هاوس باید مستر باشد و سرویس بهداشتی و حمام جداگانه داشته باشد.

متراژ استخر و فضاهای ورزشی در پنت هاوس

یک سری فضاها باید در متراژ پنت هاوس مورد توجه واقع شود. به عنوان مثال داشتن استخر و فضاهایی مانند سونا و جکوزی، فضای بیلیارد و ورزش های دیگر نیز در پنت هاوس بهتر است ایجاد شود. حداقل متراژ پنت هاوس برای این فضاها در حدود ۴۰ متر است که باید روی متراژ پنت هاوس محاسبه شود. داشتن پنت هاوس هر چند کوچک متراژ بدون داشتن استخر نمی‌تواند جالب باشد.

حداقل متراژ تراس و فضاهای باز

حداقل متراژ پنت هاوس-3

پنت هاوس بدون وجود تراس و فضاهای سبز و روباز معنا پیدا نمی کند. به همین علت تراس های بزرگ و جادار، فضاهای باز، روف گاردن ها جز اصلی پنت هاوس محسوب می شوند.

اما برای یک پنت هاوس که متراژ کمی دارد تراس کوچکی در نظر گرفته می شود. معمولاً متراژ تراس جداگانه است و روی متراژ پنت هاوس محاسبه نمی شود. مثلاً هنگام بررسی متراژ پنت هاوس اینگونه بیان می شود که مثلاً متراژ پنت هاوس ۴۰۰ متر به همراه ۱۰۰ متر تراس. حداقل تراس ۲۰ متری را می‌توان برای یک پنت هاوس با متراژ پایین در نظر گرفت.
با توجه به مطالب بالا، با در نظر گرفتن کمترین امکاناتی که یک پنت هاوس با متراژ کم می‌تواند داشته باشد، حداقل فضایی که برای آن در نظر گرفته می شود ۳۰۰ متر مربع است.

شاید خیلی از افراد این متراژ را نیز جز پنت هاوس ندانند ولی می‌توان امکاناتی که استاندارد یک پنت هاوس معمولی است را در این فضا جای داد. شاید بزرگ بودن بیش از اندازه پنت هاوس هم خیلی برای خانواده های با تعداد کم مناسب نباشد، به همین علت بهترین گزینه برای یک خانواده دو یا سه نفره همین پنت هاوس با متراژ کم است. بدون شک اگر زمانی بخواهید خانه ای با متراژ بالا خریداری کنید و هزینه ی زیادی برای خانه خود داشته باشید پنت هاوس ها بهترین گزینه برای انتخاب هستند؛ زیرا امکانات بهتر و متفاوت تری نسبت به بقیه موارد دارند.

مستر پنت هاوس جزء مشاوران املاک آنلاین است که به صورت تخصصی در زمینه خرید پنت هاوس، فروش پنت هاوس، اجاره پنت هاوس و طراحی پنت هاوس فعالیت می کند. قبل از هر اقدامی از راهنمایی کارشناسان،  متخصصان و مشاوران املاک پنت هاوس در وب سایت پنت هاز بهره مند شوید.

به بحث وارد شوید

0 thoughts on “حداقل متراژ پنت هاوس”

  • هانا

    آیا یک پنت حوس ۲۰۰ متر با حیاط روباز ۴۰ مت.حیاط آن جز متراژ حساب میشه؟
    ۴۰متر حیاط از اطراف روباز هست؟یا سازنده می تواند هزینه حیاط هم جز متراژ حساب کند یا در زمان فروش ملک حیاط هم جز متراژ به حساب می اید؟

    پاسخ دادن

مقایسه آگهی ها

مقایسه