پنت هاوس چیست؟

نام پنت هاوس مطمئناً برای شما آشناست ولی شاید در مورد خصوصیات آن چندان اطلاعاتی نداشته باشید. در جواب این سوال که پنت هاوس چیست؟ باید گفت در معنی عام به آخرین طبقه از یک ساختمان لوکس و مجلل پنت هاوس گفته میشود. ولی در کل عموماً پنت هاوس به یکی از طبقات آپارتمان‌های لوکس که معمولاً طبقه آخر در نظر گرفته‌شده، گفته می‌شود. به‌عبارت‌دیگر به یک واحد از آپارتمان بسیار مجلل و فول امکانات گفته می‌شود که به‌صورت سفارشی و اختصاصی ساخته شده است.
این واحدها میتوانند به‌قدری لوکس و فول امکانات باشند که گاهی با دیدن یک پنت هاوس هفته‌ها نتوانید آن را از فکرتان خارج کنید.

مرور برخی از ویژگی های پنت هاوس

ویژگی‌های واحدهای پنت هاوس نسبت به بقیه واحدها دارند تا چند روز ذهن انسان را درگیر می‌کند.

از این ویژگی‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای تراس یا بالکن روباز اختصاصی ( روف گاردن ) با نمای زیبایی از شهر است.
  • مصالح به‌کاررفته نظیر شیرآلات یا دستگیره‌های درب اتاق‌ها در برخی از این آپارتمان‌ها تا جایی پیش رفته که از جنس آب‌طلای ناب یا طلا است.
  • در پنت هاوس ها هوشمند سازی منازل بیشتر دیده شده است. این ویژگی شامل کنترل هوشمند رفت‌وآمد از طریق موبایل، کنترل هوشمند سرمایش و گرمایش، سان روف و بسیاری دیگر از امکانات رفاهی نیز هستند.
  • بیشتر پنت هاوس های لوکس دارای استخر بر روی بام همراه با سونا و جکوزی هستند.
  • آسانسور اختصاصی داخل آپارتمان و برخی مواقع از آسانسور حمل ماشین به داخل واحد هم بهره مند میباشند.
  • برخی از این آپارتمانها از انرژی های پاک برخوردار هستند مثل مبدل برق به‌وسیله انرژی خورشیدی.
  • امکاناتی نظیر سیستم ضد حریق و سینمای خانگی از امکانات معمول آن میباشد.
  • معمولا دارای دو آشپزخانه میباشند، آشپزخانه کثیف و آشپزخانه مبله میزبان.
  • مساحت پنت هاوس‌ها بین دویست متر (بدون مساحت تراس) تا بالای هزار متر است.
پنت هاوس - پنت هاز

قیمت پنت هاوس چقدر است؟

معمولاً قیمت این ساختمان‌ها به عوامل زیادی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به منطقه‌ای که در آن واقع‌شده، تعداد طبقات، وسعت ساختمان، امکانات ساختمان و غیره اشاره کرد.

گران‌ترین پنت هاوس در ایالت متحده آمریکا، هتل فورسیزن شیکاگو، در برجی در طبقه ششم است که از تراس آن صد و هشتاد درجه وسعت دید به مناطق اطراف در نظر گرفته‌شده است.
یکی دیگر از پنت هاوس‌های مجلل متعلق به مدیر اجرایی مایکروسافت است. البته ایشان مدیر اجرایی سابق مایکروسافت بودند که پنت هاوس فوق مدرن و بسیار پیشرفته‌ای دارند.
این آپارتمان دوبلکس است و سیم‌کشی آن طوری انجام شده که سیستم امنیتی، صدا و نور آن با کامپیوتر کنترل می‌شود.
هزار و پانصد متر فضای خارجی همراه با چشم‌انداز کوه‌های کاسکید و لیک یونیون هم چاشنی این آپارتمان است. مساحت چهارصد و بیست‌وسه مترمربع و مبلغ آن پنج میلیون دلار است.

پنت هاز ; بانک اطلاعات پنت هاوس کشور

خرید یا اجاره پنت هاوس کدام مناسب‌تر است؟

پاسخ به این سؤال خیلی ساده نیست چراکه این مورد بیشتر به سلیقه‌ی افراد بستگی دارد و طبق ویژگی‌هایی که در پاراگراف بالا ذکر شد، به‌راحتی نمی‌توان درباره خرید و اجاره این ساختمان‌ها بحث نمود ولی طبق آماری که از ایران و دیگر کشورهای جهان اعلام شده است، در حال حاضر ثروتمندان اجاره‌ پنت هاوس را به خریدشان ترجیح می‌دهند.

در ایران طبق آماری که در سایت‌های معتبر در مورد پنت هاوس اعلام شده است، هشتاد درصد میلیاردرها مستأجر هستند و خود را درگیر خرید این واحدها نمی‌کنند.

بعضی دلایل این امر موارد زیر است:

  • زمانی که پنت هاوس خریداری شود، با توجه به قیمت گزافی که دارد، به‌راحتی قابل فروش یا معاوضه نیست.
  • افرادی که در این ساختمان‌های مجلل زندگی می‌کنند، معمولاً بسیار تنوع‌طلب هستند و به‌زودی از مکان استقرار خود خسته می‌شوند. اگر از این دسته افراد هستید، پیشنهاد ما به شما اجاره این واحدها است.
  • پنت هاوس‌ها معمولاً مبله هستند و در این صورت افراد با اجاره این آپارتمان‌ها می‌توانند در هر زمانی تنوع محل سکونت و مبلمان آن را داشته باشند.
  • با توجه به قیمت گزاف این ساختمان‌ها، ثروتمندان ترجیح می‌دهند سرمایه خود را با خرید پنت هاوس راکد نسازند.‌ اکثر افرادی که صاحب پنت هاوس هستند، در خارج از کشور زندگی می‌کنند و حفظ امنیت در پنت هاوس‌ها بسیار آسان‌تر از آپارتمان‌های مجلل و دیگر موارد است.

پنت هاز ; بانک اطلاعات تخصصی پنت هاوس کشور

سایت پنت هاز همواره تلاش میکند بانک اطلاعات دقیقی از پنت هاوس های موجود در ایران را در اختیار کاربران قرار دهد. در “پنت هاز” مشاورین املاک میتوانند آگهی های خود را به رایگان درج کنند. و همینطور مالکان پنت هاوس میتوانند با مشاوره بخش تبلیغات برای آپارتمان خود یک صفحه اختصاصی و همیشگی داشته باشند. این صفحه میتواند شامل آلبوم عکس مناسبی از تمام بخش های ساختمان بعلاوه فیلمی کامل از امکانات پنت هاوس خود داشته باشند. بدین شکل همواره مشاوران املاک و علاقمندان به زنگی در این آپارتمانها میتوانند برای اجاره و یا خرید پنت هاوس در سرعترین شکل ممکن تصمیم بگیرند.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه