سبک مینیمالیست و لوکس در طراحی پنت هاوس

سبک مینیمالیست در طراحی پنت هاوس

پنت هاوس ها در تمام دنیا طرفداران بسیار زیادی دارند. طراحی پنت هاوس و المان های به کار برده شده در طراحی آن، می توانند به راحتی به این خانه های لوکس، شخصیت و استایل منحصر به فردی را ببخشند که هر بیننده ای را مجذوب خود کند. اهمیت استایل در طراحی پنت هاوس به حدی زیاد است که بسیاری از پنت هاوس های دنیا، به واسطه ی سبک طراحی و همچنین المان های به کار برده شده در طراحی داخلی خود مشهور هستند. در این مقاله طراحی پنت هاوس مجللی در ساختمان های لوکس  مروارید املانگانا در کشور آفریقای جنوبی  را بررسی خواهیم کرد و به جزئیات سبک مینیمالیست و لوکسی که در طراحی داخلی این پنت هاوس مورد استفاده قرار گرفته است، خواهیم پرداخت. این پنت هاوس لوکس دارای سه طبقه است و در طبقات ۲۱ تا ۲۳ برج ها و با منظره ی فوق العاده زیبایی از دریا، ساخته شده اند.

طراحی پنت هاوس لوکس: استایل ساختمان

در طراحی و ساخت پنت هاوس های این برج ها، توجه بسیار زیادی به جزئیات شده است  و در نتیجه ی آن، محصول نهایی از لحاظ زیبایی، منحصر به فرد است. صاحبان پنت هاوس، خواستار پیاده سازی سبک مینمالیست در طراحی پنت هاوس خود بوده اند چرا که داشتن فضایی آرامش بخش و در عین حال لوکس از الویت های آن ها بوده است. در سبک مینیمالیست کیفیت بر کمیت پیشی می گیرد و تمرکز بیشتر بر روی سادگی و ایجاد تعادل در محیط به منظور رسیدن به یک فضای آرام کلی،  قرار دارد.

 

سبک مینیمالیست در طراحی پنت هاوس

رنگ های استفاده شده در طراحی پنت هاوس

در حالی که به طور کلی، استفاده از رنگ های روشن و خنثی در سبک مینیمالیست رایج است، در طراحی این پنت هاوس، رنگ هایی قوی و با الهام از طبیعت مورد استفاده قرار گرفته اند که تا حدی طراحی پنت هاوس را به نمونه ای خاص و منحصر به فرد تبدیل کنند. از آنجایی که تمام پنجره های این پنت هاوس رو به اقیانوس آبی هستند، منظره ی بیرونی پنت هاوس نقش کلیدی ای را در انتخاب رنگ ها بازی می کند. یک طیف رنگ برای کل طراحی پنت هاوس در نظر گرفته شده است و سایه های مختلفی از رنگ آبی در ایجاد ارتباط و تعادل میان فضای خارجی پنت هاوس و فضای داخلی آن انتخاب شده اند. برای بسیاری از دیوارها، سایه ای ملایم و خاص از رنگ آبی در نظر گرفته شده است.

برای تکمیل طراحی پنت هاوس، کف پوش سنگی با الهام از سنگ های موجود در ساحل استفاده شده است. آشپزخانه، اتاق نهار خوری و نشیمن پنت هاوس در طبقه ی میانی این مجموعه قرار گرفته است و هیچ گونه دیواری برای جدا کردن این بخش ها از یکدیگر، در طراحی پنت هاوس استفاده نشده است. این بخش از پنت هاوس یکی از نقاط قوت و از جمله ایده های منحصر به فرد طراحی آن، به شمار می رود. در طراحی آشپزخانه نیز از رنگ های آبی تند برای دیوارها و از رنگ خاکستری برای کابینت ها استفاده شده است.

الگوهای استفاده شده در طراحی پنت هاوس

استفاده از رنگ های یکنواخت در طراحی داخلی یک محیط، می تواند فضایی یکنواخت را به وجود آورد که چشم بیننده را پس از مدتی خسته کند. استفاده از طرح های مختلف در کنار رنگ های یکنواخت و نزدیک به هم می تواند جلوه های بصری لوکس و جالبی را در محیط ایجاد کند. چرم، چوب شیشه هایی شفاف و نورپردازی هنرمندانه از جمله اقداماتی هستند که به منظور ایجاد فضایی خاص در طراحی پنت هاوس به کار برده شده اند.

یک لوستر کریستالی زیبا در بخش ورودی پنت هاوس توانسته است جلوه ی بصری زیبایی را در کنار نور ملایم محیط و شیشه های ورودی ایجاد کند. اتاق خواب های این پنت هاوس زیبا نیز با الهام از طبیعت با کمک ترکیب رنگ های آبی و سبز طراحی شده اند. همچنین پنجره ی اتاق خواب ها به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین بهره را از نور طبیعی روز بتوانند ببرند.

اگرچه در نگاه اول طراحی این پنت هاوس لوکس ساده و ابتدایی به نظر می رسد، اما نباید فراموش کنیم که کیفیت مواد به کار برده شده  و انتخاب اصولی رنگ ها  در سبک مینیمالیست نقش کلیدی را بازی می کنند. این سبک از طراحی داخلی این روز ها در کشورهای اروپایی بسیار محبوب است و در بسیاری از پنت هاوس های گران قیمت دنیا پیاده سازی شده است.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه