نقش رنگ در طراحی پنت هاوس

نقش رنگ در طراحی پنت هاوس

یکی از روش های بنیادی، آسان و در عین حال اساسی برای تغییر یک اتاق و یا فضای داخلی، نقش رنگ در طراحی است. تحقیقات بسیاری ثابت کرده است که رنگ آمیزی محیطی که در آن زندگی می کنیم، می تواند بر روی سلامت، روحیات و روان ما تاثیر بگذارد. به همین جهت است که برای طراحی داخلی هر فضایی، مانند محل زندگی و کار، توجه به رنگ ها و انتخاب صحیح آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و پنت هاوس ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

ممکن است استفاده از مبلمان گران قیمت و مجلل، ایده های خاص و منحصر به فرد در طراحی داخلی پنت هاوس و یا منظره ای عالی بتوانند بر روی قیمت و ارزش یک پنت هاوس تاثیر داشته باشند، اما توجه نکردن به رنگ آمیزی فضاهای مختلف چنین ملکی، می تواند خطایی بزرگ در طراحی پنت هاوس باشد. انتخاب رنگ اتاق های مختلف یک پنت هاوس باید با روح کلی طراحی داخلی آن هم سو باشد و در عین حال توازن و ارتباط را میان بخش های مختلف پنت هاوس و همچنین منظره بیرونی حفظ کند. بنابراین انتخاب رنگ در طراحی پنت هاوس منوط بر تعیین یک خط سیر کلی در طراحی داخلی ملک است: طراحی با سبک مدرن و یا سنتی.

رنگ در طراحی پنت هاوس

طراحی پنت هاوس: سبک مدرن

طراحی های مدرن و مینیمالیست از رویکردهای جدید در طراحی پنت هاوس های اروپایی است. این سبک از طراحی داخلی که بیشتر در کشورهای شبه جزیره ی اسکاندیناوی محبوب است، تاکید بسیار زیادی بر نقش رنگ در طراحی دارند. بویژه استفاده از رنگ های روشن و نورپردازی در بخش های داخلی پنت هاوس دارد. اگرچه دنبال کردن این سبک کلی می تواند پنت هاوسی با طراحی خاص و آرامش بخش را برای شما به وجود آورد، اما بهتر است بخش های مختلف پنت هاوس، به فراخور کاربرد آن ها برای ساکنین این ملک، رنگ آمیزی و طراحی شوند.

به عنوان مثال استفاده از سایه های روشن رنگ های سرد، مانند آبی و یا سبز به سبب ایجاد آرامش در روح و روان حاضران اتاق، می توانند انتخاب های مناسبی برای اتاق خواب یک پنت هاوس باشند. استفاده از سایه های روشن رنگ زرد، می تواند شور و شادی را به طراحی پنت هاوس اضافه کند و استفاده از آن در فضایی که ساکنین خانه در کنار هم مدت زمان زیادی را صرف می کنند، مانند اتاق نشیمن می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

طراحی پنت هاوس

طراحی پنت هاوس: سبک سنتی

در حالی که تاکید طراحی های مدرن و مینیمالیست بر روی سایه های روشن از رنگ های مختلف است، استفاده از رنگ های تیره در طراحی پنت هاوس می تواند یادآور سبک سنتی باشد. به طور کلی رنگ هایی مانند طلایی، قهوه ای و قرمز از جمله رنگ های رایجی هستند که در طراحی هایی با سبک سنتی بسیار محبوب و مورد توجه می باشند. استفاده از رنگ هایی که برگرفته از طبیعت هستند، مانند رنگ خاکی و یا سبز پررنگ می توانند به خوبی منعکس کننده ی سبک کلاسیک در طراحی پنت هاوس باشند که در کنار مبلمانی با این سبک، هویت اصیلی را به فضای داخلی پنت هاوس می بخشند.

طراحی پنت هاوس: رنگ های سلطنتی

برای پنت هاوس هایی با سبک کلاسیک سلطنتی، استفاده از رنگ های طلایی، زرد، بنفش، آبی و خاکستری تیره می توانند انتخاب های مناسبی باشند. در یک پنت هاوس با طراحی سلطنتی همچنین می توان از رنگ چوب  و سایه های تیره تری از رنگ قرمز استفاده کرد. این رنگ ها باید در تناسب کامل با مبلمان و المان های تزئینی استفاده شده در طراحی پنت هاوس، از جمله نقاشی های روی دیوار و فرش ها باشند.

استفاده از رنگ ها در کنار نورپردازی، تزئینات و مبلمان می تواند به ارتقای فضای طراحی پنت هاوس بسیار کمک کند. انتخاب صحیح رنگ با توجه به سلیقه ی ساکنان پنت هاوس، به گونه ای که در ارتباط مستقیم با فضای خارج و همچنین سبک کلی طراحی داخلی پنت هاوس باشد، می تواند به ملک شخصیت ببخشد و آن را به یک اثر خاص و منحصر به فرد تبدیل کند و بر روی قیمت پنت هاوس تاثیرگذار باشد.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه