طراحی پنت هاوس ها در ترکیه از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

طراحی پنت هاوس ها در ترکیه

یکی از نشانه های رشد اقتصادی و موفقیت یک کشور ظهور خانه هایی لوکس با استاندارد های جهانی است. پنت هاوس ها یکی از محدود انواع خانه های لوکس هستند که در سرتاسر دنیا طرفداران خاص خود را دارند. صاحبان کسب و کار های پرسود، افرادی با رتبه های بالای شغلی و بسیاری از هنرمندان به سبب سبک زندگی خاص خود، علاقه مند به داشتن خانه هایی لوکس هستند، به گونه ای که حریم خصوصی آن ها در این خانه ها رعایت شود. 

پنت هاوس ها به همین سبب یکی از محبوب ترین انواع املاک در میان افراد ثروتمند در دنیا محسوب می شوند. از منظر دیگر، برای جلب سرمایه و دعوت این دسته از افراد به یک شهر یا کشور، طراحی پنت هاوس هایی جذاب و با توجه به استاندارد های جهانی می تواند قدمی موثر باشد.

کشور ترکیه به سبب رشد اقتصادی اخیر خود، مقصد بسیاری از توریست ها از مناطق خاورمیانه و همچنین اروپا است. رشد اقتصادی آن سبب شده است تا ثروتمندان محلی و همچنین بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به فکر ایجاد پایگاهی برای خود در این کشور خوش آب و هوا باشند. به طبع آن، نرخ ساخت و خرید و فروش پنت هاوس ها در ترکیه نیز افزایش یافته و بسیاری از طراحان و معماران به فکر ارائه ی نمونه هایی خاص در زمینه ی طراحی پنت هاوس افتاده اند. در این مقاله یک نمونه از پنت هاوس های پرطرفدار در شهر ازمیر ترکیه را بررسی خواهیم کرد.

طراحی پنت هاوس در ترکیه

طراحی پنت هاوس بورنووا واقع در ازمیر ترکیه

پنت هاوس بورونووا در یکی از مرتفع ترین مناطق شهر ازمیر واقع شده است. در طراحی پنت هاوس بورونووا تلاش شده است تا ترکیبی از خانه، دفتر کار، محل بزرگ جهت مهمانی های مجلل با مفاهیمی همچون راحتی و المان های یک زندگی لوکس ترکیب شوند و پنت هاوس یک طبقه ی جذابی ارائه شود. این پنت هاوس ۲۸۰ متر مربع است و در طراحی داخلی آن از سبک اسکاندیناوی الهام گرفته شده است.

صاحبان این پنت هاوس علاقه ی بسیار زیادی به برگزاری مهمانی های بزرگ و همچنین شرکت در مسابقه های ماشین سواری دارند و به همین دلیل سقف این پنت هاوس به گونه ای طراحی شده است که برای برگزاری مهمانی های مجلل و بزرگ، از گنجایش کافی برخوردار باشد. به هنگام غروب خورشید، ترکیب رنگ ها و منظره ی زیبای این بخش از پنت هاوس، ترکیب خاص و منحصر به فردی از نور و زیبایی را به وجود می آورد. طراحی این بخش از پنت هاوس با کمک یک شومینه، آشپزخانه، محل ناهار خوری و یک محل مناسب برای استراحت مهمانان تکمیل شده است.

رویکرد کلی معماران در طراحی پنت هاوس بورنووا بهره مندی از سبک ژاپنی وابی-سابی در کنار استفاده از المان های طراحی در سبک اسکاندیناوی بوده است. نتیجه ی این ترکیب جذاب، حضور المان هایی است که شاید در ابتدا خیلی لوکس به نظر نرسند اما زیبایی و احساس آرامش را به بیننده و ساکنین پنت هاوس به راحتی منتقل می کنند.

ترکیب تمامی المان ها در کنار هم و نه به تنهایی، طراحی پنت هاوس را منحصر به فرد و خاص کرده است. استفاده از رنگ های روشن در کنار جزئیات کاربردی از ویژگی های سبک مینیمالیست است که در طراحی پنت هاوس یاد شده به خوبی قابل تشخیص می باشند. استفاده از المان های طراحی صنعتی، مانند تزئیناتی از جنس مس و برنج سبب به وجود آوردن کنتراستی زیبا و گرم در فضای کلی طراحی پنت هاوس بورنووا شده است.

در کنار این سبک کلی، در هر بخش از طراحی این پنت هاوس، از مواد اولیه متفاوتی استفاده شده است که به جدا کردن فضاهای داخلی و از بین بردن یکنواختی در کل فضا بسیار کمک کرده است.

پنت هاوس بورنووا یک نمونه ی ایده آل برای معرفی طراحی پنت هاوس های موجود در کشور ترکیه است. رویکرد استفاده از المان های طراحی رایج در آسیا و اروپا با هدف جذب مخاطبان و خریدارانی از سرتاسر دنیا، اقدامی هوشمندانه است که در کنار زیبایی طراحی کلی به ساخت پنت هاوس هایی منحصر به فرد کمک کرده است. بدون شک بازار پنت هاوس ها در کشور ترکیه می تواند نمونه های خاص و جذابی از پنت هاوس های لوکس و راحت را در اختیار علاقه مندان به خرید ملک در این کشور زیبا قرار دهد.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه