طراحی پنت هاوس: استفاده از آینه برای طراحی سقف پنت هاوس

استفاده از آینه برای طراحی سقف پنت هاوس

پنت هاوس ها خانه هایی لوکس و بزرگ هستند که در بالاترین طبقه از برج های بلند و در بسیاری از شهر های دنیا قرار گرفته اند. صاحبان این دسته از خانه های لوکس افرادی با مشاغل پردرآمد می باشند و سبک زندگی متفاوتی را دنبال می کنند.

ایده آل های این افراد در زمینه ی انتخاب و خرید یک ملک، شامل امنیت محل زندگی، طراحی خاص و منحصر به فرد و همچنین داشتن منظره ای زیبا است؛ خواسته هایی که یک پنت هاوس ایده آل می تواند به خوبی برآورده کند. با این حال طراحی پنت هاوس، در بسیاری از موارد می تواند چالش برانگیز باشد.

طرفداران خرید پنت هاوس های لوکس، همواره به دنبال طرح هایی خاص و منحصر به فرد هستند. برای فراهم آوردن چنین شرایطی، استفاده از خلاقیت، تکنیک های روز دنیا در زمینه ی معماری و همچنین استفاده از تکنولوژی به منظور فراهم آوردن شرایط راحت برای زندگی ساکنان، در طراحی پنت هاوس اهمیت بسیار زیادی دارد.

از آنجایی که بزرگی و باز بودن فضا یکی از المان های مهم در زمینه ی طراحی پنت هاوس است، بسیاری از طراحان در انتخاب رنگ، نور و چیدمان وسایل دقت بسیار زیادی به این موضوع دارند. یکی از تکنیک های جدید و جالب در این زمینه استفاده از آینه است.

استفاده از آینه های قدی در دیوارهای یک اتاق همواره به ایجاد بعد جدید در یک فضا کمک می کنند. استفاده از آینه در سقف نیز تاثیر مشابهی را می تواند در یک محیط داشته باشد. این انتخاب در طراحی پنت هاوس هایی که دارای سقف های کوتاه تر هستند، می تواند به بلندی سقف و در نهایت ایجاد فضایی بزرگ و باز در بعد بصری کمک کند.

آینه در طراحی سقف پنت هاوس

نقش آینه های سقفی در طراحی پنت هاوس

استفاده از آینه های سقفی می تواند راه حل مناسبی برای افزایش فضا در پنت هاوس هایی با مساحت های کم باشد. اولین تاثیر استفاده از آینه های سقفی در طراحی پنت هاوس، ایجاد خطای بصری و افزایش ارتفاع سقف است. سقف های بلند در پنت هاوس های دوبلکس و سه طبقه بسیار معمول هستند و یکی از مهم ترین المان های زیبایی آن ها به شمار می رود. استفاده از آینه های سقفی در پنت هاوس های یک طبقه می تواند به راحتی این زیبایی را به طراحی پنت هاوس هدیه کنند.

استفاده از پنجره های قدی، در کنار آینه های سقفی می تواند تاثیر فوق العاده ای در طراحی پنت هاوس داشته باشد. بازتاب شهر و منظره ی بیرون از پنت هاوس بر روی سقف، در کنار بازتاب وسایلی که در داخل پنت هاوس وجود دارند، می تواند فضای بسیار خاص و زیبایی را در داخل پنت هاوس به وجود بیاورند و ارتباط میان بخش های داخلی را با محیط پیرامون حفظ کند. در طراحی پنت هاوس، یکی از مهم ترین اصل ها حفظ این ارتباط است و ترکیب پنجره های قدی و آینه های سقفی می تواند به طراحان در راستای رسیدن به این هدف بسیار کمک کند.

چیدمان وسایل و رنگ های به کار برده شده در فضایی که سقف آن با کمک آینه های سقفی تزئین شده است، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از رنگ های شلوغ و گرم و یا پر کردن فضا با کمک مبلمان و اسباب می تواند تاثیری منفی داشته باشد و منجر به شلوغ و بسته شدن فضا شود. همچنین این انتخاب غلط می تواند احساس آرامش و راحتی را از فضا بگیرد. استفاده از رنگ های خنثی، مبلمانی با سبک مینیمالیست و کف پوش هایی با رنگ های ساده می توانند انتخاب های بسیار مناسبی در کنار آینه های سقفی در طراحی پنت هاوس باشند.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه