آیا امکان حذف مشاور ملک از فرآیند معاملات املاک وجود دارد؟

مشاور ملک مجرب

سوالی که خیلی از ما پرسیده می شود، این است که آیا می توان مستقیما فروش، خرید و یا اجاره ملک را انجام داد و مشاور ملک را از فرآیند معاملات املاک حذف نمود؟
به طور کلی باید دید هدفتان در پیدا کردن موردی برای خرید یا فروش و همچنین رهن و اجاره چیست و از مشاور اقتصادی چه انتظاری دارید؟ اگر فقط به دنبال یافتن گزینه ای برای خرید، فروش، رهن یا اجاره هستید می توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه مواردی را بیابید و نسبت به آن اقدام نمایید. 
اما اگر به دنبال بهترین مورد برای خرید، فروش، رهن یا اجاره هستید، این امر بدون حضور مشاور اقتصادی میسر نمی باشد. زیرا مشاور ملک خبره و کاربلد، شخصی است که به طور تمام وقت زمان خود را برای یافتن موردهای گوناگون سپری نموده و اطلاعات زیادی در زمینه های مرتبط با معاملات ملکی دارد. بنابراین می تواند در کل این مسیر در کنار خریدار قرار گیرد تا وی بهترین گزینه را بیابد و نسبت به معامله ی آن اقدام کند. 
لازم به ذکر است ما در این متن به فعالیت ها و تخصص های مشاور ملک مجرب و کارآزموده با دانش و تجربه کافی اشاره می کنیم و دلالان و واسطه های عمومی خرید و فروش املاک مدنظرمان نمی باشد.

تخصص های مشاور ملک مجرب و کارآزموده با دانش و تجربه کافی

برای خرید، فروش، رهن و اجاره ی بهترین ملک در بازه ی زمانی مدنظرتان نیاز به مشاور ملک دارید تا مسیر را برایتان شفاف تر کند. به این منظور مشاور ملک باید تخصص های زیر را داشته باشد تا قرارگیری اش کنار شما در وقت و هزینه هایتان صرفه جویی کند.

مشاور اقتصادی

۱- آشنایی کامل مشاور ملک به منطقه های مدنظر شما

یک مشاور ملک آگاه باید بتواند در مناطق مدنظر شما به دنبال گزینه های خوب ملکی بگردد. همچنین باید بداند هر خیابان یا محله در آن منطقه چه ویژگی هایی دارد و چه میزان از خدمات شهری و امکانات عمومی بهره می گیرد. توجه به میزان ترافیک، سر و صدا و آلودگی های دیگر در محیط یکی از وظایف مشاور اقتصادی معتبر می باشد.

۲-برآورد قیمت مناسب برای هر ملک

زمانی که شما برای بازدید از یک ملک مراجعه می نمایید، این وظیفه ی مشاور ملک است که قیمت اعلام شده را با امکانات و شرایط معامله تطابق دهد و صرفه ی اقتصادی و آینده نگری خرید، فروش یا رهن و اجاره ی ملک مورد نظر را به شما اعلام کند. 
بنابراین در این بخش مشاور ملک یک مشاور اقتصادی محسوب می شود و شما را در زمینه های مالی معامله تان یاری می نماید تا خریدی عاقلانه و حرفه ای داشته باشید.

مشاور ملک مجرب و کارآزموده

۳-بررسی و مقایسه میان ملک های مختلف

پس از آن که چندین ملک را بازدید نمودید و از امکانات آن با خبر شدید. حال زمان آن است که به مقایسه ی آن ها بپردازید و موارد دلخواه را از موارد مردود جدا نمایید. هنگام تصمیم گیری موارد دلخواه ممکن است چندین مورد باقی بماند که نتوانید پیرامون آن ها تصمیم نهایی را اخذ نمایید.

بنابراین در این جا مشاور ملک به شما کمک می کند تا با بررسی کارشناسانه و دقیق بهترین مورد را در مقایسه ای حرفه ای انتخاب نمایید. این بخش یکی از مهم ترین بخش های خرید ملک با کمک یک مشاور مناسب می باشد.
استفاده از مشاور ملک مجرب در خریدهای ملکی بزرگ همچون خرید و فروش پنت هاوس یک انتخاب هوشمندانه است چون در نهایت مقادیر زیادی در وقت و هزینه ی خریدار صرفه جویی می کند.

۴-عقد قرارداد قانونی با مفاد مناسب میان مالک و خریدار

در نهایت و پس از بررسی و مشورت های لازم میان خریدار و مشاور اقتصادی ، مورد نهایی انتخاب می گردد و حال زمان آن است که قرارداد قانونی برای خرید، فروش، رهن یا اجاره نوشته شود. بنابراین در این مرحله قرارداد باید تحت نظارت و ممهور به مهر قانونی صنف اتحادیه املاک و مستغلات نوشته شود تا جنبه ی قانونی پیدا کرده و رسمیت بیابد. 
در این مورد نیز که آخرین مرحله از فرآیند راهنمایی مشاور ملک محسوب می شود، حضور وی در کنار خریدار الزامی می باشد. زیرا هرگونه تخطی از قانون یا فرار فروشنده از مفاد قانونی را می تواند به اطلاع خریدار برساند و معامله ای ایمن را برای وی رقم زند.

سایت پنت هاز جزء مشاوران املاک آنلاین است که به صورت تخصصی در زمینه خرید پنت هاوس، فروش پنت هاوس، اجاره پنت هاوس و طراحی پنت هاوس فعالیت می کند. قبل از هر اقدامی از راهنمایی کارشناسان،  متخصصان و مشاوران املاک پنت هاوس در وب سایت پنت هاز بهره مند شوید.

به بحث وارد شوید

0 thoughts on “آیا امکان حذف مشاور ملک از فرآیند معاملات املاک وجود دارد؟”

  • ضد دلال

    مردم ایران ازقدیم تا حالا قشر بنگاهی کلاسیک سنتی دلال و تغییرشکل این سالهای انها به شکل مدرن لوکس مهندس یک قشرمنفور میدانند چون از دلال بدشان میاید چون معتقدند دزد فرصت طلب هستند به مردم کمک نمیکنند بلکه مزاحم هستند و پول مفت میگیرند اگرملک خوب باشد برای خودشان برمیدارند.مردم درکل ازاین حرفه و دلال خوششان نمی اید دنبال سامانه حذف رسمی دلال ازکشورهستند که مستقیم فروشنده خریدار واقعی با کمک هوش مثنوعی فناوری بهم متصل شوند مزاحم دلال مفت خور کلا حذف شود

    پاسخ دادن

مقایسه آگهی ها

مقایسه