جایگاه مشاورین املاک در معامله ی یک قرارداد ملکی

مشاور پنت هاوس

در بحث کاری مشاورین املاک بخش ها و نکات مختلف زیادی وجود دارد که یک مشاور باید آن ها را بداند و نسبت به ریزه کاری ها مسلط باشد. با همین تفاوت در دانش و تجربه، مشاورین املاک نسبت به یکدیگر متمایز می شوند و کارفرمایان بیشتری به آن ها اعتماد می کنند. در این مطلب قصد داریم جایگاه مشاور پنت هاوس را در قرارداد ملکی یا معاملات ملکی توضیح دهیم و به مطالبی که مشاوران املاک پنت هاوس از لحظه ورود به این حرفه باید بداند اشاره نماییم.

منطقه شناسی توسط مشاورین املاک پنت هاوس

مشاورین املاک باید نسبت به منطقه ای که فعالیت می کنند، بیشترین تمرکز و تسلط را داشته باشند. یکی از ویژگی های مشاور پنت هاوس قوی این است که بداند در یک منطقه، هر محله چه ویژگی هایی دارد و مناسب چه افرادی است. سپس با توجه به نیازهای مراجعه کننده به وی مشاوره های لازم را ارائه دهد. 
نکات مهم در این زمینه:
۱- مشاوران املاک اسامی خیابانهای اصلی و فرعی را به خوبی بشناسد.
۲- نام عرفی یا رایج بین مردم و نام خیابانهایی که حتی سال هاست عوض شده را به خاطر داشته باشد.
۳- با حد و حدود جغرافیایی کلیه ی خیابان های یک منطقه ی خاص آشنا باشد.
۴ – مکان یابی امکانات و خدمات شهری، دولتی و خصوصی همچون فضاهای تفریحی، بیمارستان ها و مدارس و مراکز تجاری و غیره را بداند.

مشاورین املاک ، مشاوران املاک

استخراج فایل های منطقه توسط مشاوران املاک

حال نوبت به استخراج فهرست جامعی از فایل های منطقه می رسد که باید توسط مشاورین املاک انجام شود. هر چقدر این فهرست بزرگتر و کامل تر باشد، احتمال موفقیت آن شخص بیشتر است. معمولا در همه ی مناطق واحدهایی وجود دارد که به صورت خصوصی و محدود برای خرید و فروش یا رهن و اجاره ارائه می گردد. واحدهایی که سایر مشاوران املاک از آن اطلاعی نخواهند داشت. هرچقدر دسترسی یک مشاور پنت هاوس به این فایل ها بیشتر باشد، مشاور موفق تری محسوب خواهد شد.

استعلام فایل ها و موجودی آنها توسط مشاورین املاک

به طور کلی اولین برخورد یک مشاور املاک با مالک به صورت تماس تلفنی است و در این مرحله مشاورین اطلاعات لازم را از وی برای ثبت در فیش های خود دریافت می کنند. هرچه میزان اطلاعات دریافتی در این مرحله بیشتر باشد، از تماس های مجدد و تکراری جلوگیری خواهد شد و مالک احساس بهتری خواهد داشت. در نتیجه یکی از نقش های مشاوران املاک تسلط کافی به نکات ریز و توضیحات مالک است. 
به طور مثال در تماس تلفنی با مالک، وی اعلام می کند در صورت پیدا شدن مشتری، کمیسیون طرف خود را پرداخت نکرده و هر دو کمیسیون بر عهده خریدار خواهد بود. این موضوع نکته مهمی است که باید توسط مشاور به خریداران (پس از پسندیدن ملک) گفته شود. چه بسا افراد زیادی این شرایط را نپذیرند.
مشاوران املاک پنت هاوس باید بتوانند یک مشاور و راهنمای مفید برای هر دو طرف باشند. مردم را اعم از خریدار یا فروشنده صادقانه راهنمایی کنند و به سوالات آن ها پاسخ دهند.

استعلام فایل ها به صورت کارشناسی شده و به روز

مشاورین املاک باید به روز و دقیق باشند. روزانه فایل های جدیدی به مجموعه اضافه می شود و ممکن است مواردی نیز فروخته شود. بنابراین بهتر است مشاوران املاک استعلام فایل ها و موجودی آن ها را مطابق با یک برنامه ی مدون و روند کارشناسی برای فرآیند کاری خود در نظر گیرند.

فایل ها را به درستی طبقه بندی کنند و در اول هر هفته باید فایل ها غربال شوند. اگر مشاورین املاک بر روی یک ملک کار می کنند بهتر است هر ازگاهی با مالک تماس بگیرند و  آنها را در جریان فعالیت های خود بگذارند.

قرار داد ملکی و معاملات ملکی

مکان یابی موارد ارائه شده بر روی نقشه

یکی از نکاتی که در قرارداد ملکی مهم است مکان یابی صحیح موارد ارائه شده بر روی نقشه می باشد. به این صورت که مشاورین املاک پنت هاوس باید بتوانند در یک فاصله زمانی کوتاه چند مورد را که به یکدیگر نزدیک هستند به خریداران نشان دهند. از این رو در زمان خود و خریدار صرفه جویی نموده و مانع از خستگی و بی حوصلگی خریدار می شوند.
مواردی که مشاورین املاک باید نسبت به آن تسلط کافی داشته باشند، متراژ، سن ساخت، قیمت متری، قیمت کلی، امکانات، شرایط فروشنده و غیره می باشد.
 از سوی دیگر مشاورین باید بتوانند به طور هم زمان به مقایسه محل جغرافیایی ملک و مساحت آن، سن ساختمان و امکاناتش نسبت به موارد دیگر بپردازند.

قیمت گذاری ملک توسط مشاور املاک پنت هاوس

اگر چه موارد زیادی بر تعیین قیمت یک ملک موثر است اما اساس قیمت گذاری چهار مورد زیر می باشد.
متراژ
سن ساخت
موقعیت
امکانات

بنابراین در قرارداد ملکی  و معاملات ملکی مشاورین املاک نقش موثری دارند و باید ضمن صداقت و راستی به هر دو طرف کمک کنند تا معامله ای موفق و رضایت بخش صورت گیرد.

سایت پنت هاز جزء مشاوران املاک آنلاین است که به صورت تخصصی در زمینه خرید پنت هاوس، فروش پنت هاوس، اجاره پنت هاوس و طراحی پنت هاوس فعالیت می کند. قبل از هر اقدامی از راهنمایی کارشناسان،  متخصصان و مشاوران املاک پنت هاوس در وب سایت پنت هاز بهره مند شوید.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه