استانداردهای یک پنت هاوس چیست؟

استانداردهای پنت هاوس
چندین سال است که نام پنت هاوس به گوش ما می‌خورد و در سال‌های اخیر آن را بیشتر شنیده‌ایم. اما مهم تر از همه آشنایی با استانداردهای پنت هاوس است.
پنت هاوس به واحد یا واحدهای آپارتمانی لوکس گفته می‌شود که دارای امکانات کاملی می‌باشند. این واحدها به طرز شگفت‌آوری اختصاصی و سفارشی ساخته‌شده‌اند. ساکنین آن‌ها هیچ کمبود امکاناتی حتی زمانی که در خارج از خانه هستند احساس نمی‌کنند. زیرا به‌وسیله موبایل یا تبلت شخصی‌شان می‌توانند امور داخل خانه را کنترل کنند تا زمانی که وارد خانه شدند. کوچک‌ترین مشکلی ازلحاظ نور ناکافی یا گرما و سرمای نامناسب و بسیاری از موارد دیگر نداشته باشند.

پنت هاوس چگونه به وجود آمد؟

پنت هاوس عبارتی است که از زبان انگلیسی نشأت می‌گیرد. این عبارت به معنی خانه نقاش است. در زمان‌های قدیم هنرمندان و بخصوص نقاشان به دلیل کمبود بودجه و درآمدشان معمولاً اتاق‌های زیرشیروانی را برای محل زندگی خود انتخاب می‌کردند تا بتوانند هزینه اجاره آن را پرداخت کنند.
این اتاق‌ها در خانه‌هایی که خدمتکاران زندگی می‌کردند، به آن‌ها اختصاص داده می‌شد و همواره محل زندگی قشر ضعیف جامعه بود. با گذشت زمان این مکان‌ها با امکانات زیادی که برایشان در نظر گرفته شد و دکوراسیون‌های باورنکردنی، به بهترین قسمت‌های یک ساختمان و محل زندگی افراد ثروتمند و اشراف تبدیل شدند.
در حال حاضر استانداردهای پنت هاوس می‌توانند در یک ساختمان واقع شوند ولی به دلیل امکانات و فضایی با دکوراسیون خیره‌کننده از بقیه واحدهای ساختمان ازلحاظ قیمت و امکانات مجزا باشند.
اولین پنت هاوس‌ها و ایده طراحی پنت هاوس از کشور آمریکا شروع شد. زمانی که ثروتمندان آمریکا با رونق اقتصادی مواجه شدند و تصمیم به زندگی بسیار مجلل با امکانات روز گرفتند و همزمان با این رویداد، استانداردهای پنت هاوس نیز به تدریج گسترش یافت.

تاریخچه دکوراسیون و استانداردهای پنت هاوس در گذشته

استانداردهای پنت هاوس

یکی از زیباترین پنت هاوس‌های تاریخ متعلق به یک ناشر آمریکایی بود به نام “ناست” است که استانداردهای پنت هاوس به خوبی در آن دیده می شود.

این ساختمان ابتدا دارای سه واحد در هر طبقه بود. مانند خانه‌های انگلیسی استانداردهای پنت هاوس مد نظر قرار گرفته شده است. به این صورت که اتاق خدمتکاران در طبقه زیرشیروانی در نظر گرفته‌شده بود که طی تصمیم آقای ناست با عملیات ساخت‌وساز و نقشه زیبایی تغییر یافت و به یک پنت هاوس مجلل با امکانات پلکان مجزا و سالن بازی و همچنین یک اتاق کنفرانس خانوادگی تبدیل شد.

در حال حاضر به دلیل دسترسی به امکانات بیشتر، استانداردهای در نظر گرفته‌شده برای پنت هاوس‌های امروزی کاملاً متفاوت از گذشته در نظر گرفته‌شده است.

استانداردهای پنت هاوس در دنیای امروز

نورپردازی و ایجاد فضای باز و مدرن در طراحی دکوراسیون یک پنت هاوس بسیار خودنمایی می‌کند. نورپردازی امروزه صرفاً برای ایجاد نور مورد نیاز نیست بلکه به‌منظور آفرینش فضایی زیبا همراه با ایجاد حجم در پلانی آزاد جهت فضایی با معماری خاص در نظر گرفته می‌شود و یکی از مهم‌ترین نکات در استانداردهای پنت هاوس این ساختمان‌هاست.

استانداردهای پنت هاوس -1

در این ساختمان‌ها مصالح و وسایل و ابزار مدرن جایگزین ابزار و مصالح سنتی می‌شوند. نقشه‌ها نیز به‌صورت مدرن طراحی می‌شوند.
استانداردهای پنت هاوس امروزی از استانداردهای خاصی پیرو نمی‌کنند بلکه بیشتر به درخواست سفارش‌دهنده و یا به درخواست سازنده و بنا به نوع استفاده ایشان به امکانات ساختمان اضافه می‌شود.
 به‌عنوان‌مثال یک بیلیونر آمریکایی در پنت هاوس خودش مواردی از استانداردهای پنت هاوس را اعمال کرده است:
  • این پنت هاوس شامل شش اتاق‌خواب با دوازده حمام
  • اتاق لباس و کفش با دکوری زیبا و وسعتی به‌اندازه یک سالن پذیرایی
  • باغ مجسمه به همراه آبشار
  • اتاق موسیقی و تئاتر و سینمای خانگی
  • سالن خصوصی ماساژ  با باشگاه اختصاصی
  • خانه چای با آسانسور اختصاصی و اتاق نوشیدنی
  • اتاق نشیمن بسیار وسیع به همراه پرده‌های حریر گران‌قیمت که مانع وسعت دید افراد به بیرون از اتاق نمی‌شوند.
  • نور ساتر شده از فضای بیرون که به مبلمان اتاق‌ها جلوه خاصی می‌دهند.
  • راهروهای وسیع که باوجود مجسمه‌های سنگی بزرگ به رفت‌وآمد افراد لطمه نمی‌زند.

استانداردهای پنت هاوس -2

  • اتاق اختصاصی بیلیارد با وسعت زیاد
  • سالن یوگا و مراقبه با فضای بسیار مناسب و بزرگ جهت انجام این اعمال
  • کنترل گرمایش و سرمایش با تلفن همراه
  • کنترل نور کل ساختمان بوسیله کامپیوتر شخصی
  • فضای سبز بسیار زیبا در بالکن همراه با استخر و جکوزی و سونای اختصاصی
  • لوستر چندطبقه بسیار بزرگ که از سقف طبقه دوم تا طبقه همکف آویزان شده و جلوه بسیار چشمگیری دارد.
  • این ویژگی ها جزئی از استانداردهای پنت هاوس است که باید رعایت شود.

استانداردهای پنت هاوس -3

ویژگیهای ذکر شده تنها بخشی از موارد استانداردهای پنت هاوس است که در ساخت این پنت هاوس بیلیونر آمریکایی  رعایت شده است.
سایت پنت هاز جزء مشاوران املاک آنلاین است که به صورت تخصصی در زمینه خرید پنت هاوس، فروش پنت هاوس، اجاره پنت هاوس و طراحی پنت هاوس فعالیت می کند. قبل از هر اقدامی از راهنمایی کارشناسان، متخصصان و مشاوران املاک پنت هاوس در وب سایت پنت هاز بهره مند شوید.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه