​ایده‌ی ساخت پنت هاوس

ایده پنت هاوس

ایده‌ی ساخت پنت هاوس اولین بار در سال ۱۹۲۰ به‌وجود آمد. پنت هاوس یک آپارتمان مجزا در بالاترین طبقه‌ی یک مجموعه آپارتمان یا برج یا هتل است. می‌توان از آن به‌عنوان یک خانه‌ی کوچک جدا هم تعبیر کرد که روی سقف یک مجتمع چند واحدی ساخته شده است. چون پنت هاوس تمام ویژگی‌های یک خانه را (حتی حیاط بیرونی) دارد. متفاوت از سایر آپارتمان‌های یک مجموعه آپارتمانی و در آخرین طبقه ساخته می‌شود.
ایده‌ی ساخت پنت هاوس یک فکر غربی است و از قلب اقتصاد آمریکا یعنی نیویورک می‌آید، زمانی که رشد اقتصادی فعالی در آمریکا در جریان بود. در سال ۱۹۲۰ تقاضای بالایی برای زندگی در مناطق شهری وجود داشت و فراوانی و ثروت آمریکا منجر به ساخت آپارتمان‌های لوکس و مجهز روی سقف مجتمع‌های آپارتمانی شد.
یکی از اولین پنت هاوس‌های آمریکا توسط کند نست، یک نجیب زاده‌ی تاجر، کارآفرین و مؤسس شرکت کند نست در شهر نیویورک ساخته شد. این پنت هاوس به‌صورت یک خانه‌ی دوبلکس روی سقف مجموعه آپارتمانی در خیابان پارک ساخته شد.

تمامی طراحی و ​ایده‌ی ساخت پنت هاوس، با معماری فرانسوی بود که توسط الیزه دو ولف صورت گرفت. در طبقه‌ی بالایی این خانه دوبلکس، سالنی برای تجمع و در گوشه‌ی این سالن هم بخش خصوصی اعضای خانواده طراحی شد. طبقه‌ی همکف این خانه با پلکان داخلی به سالن طبقه بالایی متصل می‌شد. این پنت هاوس پذیرای مهمان‌های معروفی بوده است.

ساختار پنت هاوس

آپارتمان‌های پنت هاوس نه تنها راحتی و امنیت آپارتمان را دارند، بلکه از ویژگی‌های خوب یک خانه نظیر طراحی و جادار بودن نیز برخوردارند. مانند سایر آپارتمان‌ها، پنت هاوس در جایی در مرکز شهر ساخته می‌شوند. اما به دلیل ساخته شدن بر فراز مجموعه‌های بلند، از سر و صدای شهر دور هستند.

با این وجود همچنان منافع بودن در مرکز شهر مانند دسترسی به هتل‌ها، رستوران‌ها، مدرسه‌ها و فروشگاه‌ها را دارند. پنت هاوس‌ها مشکل رایج آپارتمان نشینی یعنی کوچک بودن فضای زندگی را برطرف می‌کنند.
در ​ایده‌ی ساخت پنت هاوس پنت هاوس‌ها معمولاً از لوازم لوکس، اتصالات خوب، تجهیزات با کیفیت بالا و سیستم‌های کفپوش لوکس استفاده می‌شود و همین مساله نقطه تمایز دیگری برای آن محسوب می‌شود.
پنت هاوس ها دارای منظره‌ی باز و بزرگی از آسمان هستند و شهر را می‌توان به خوبی از میان پنجره‌های بزرگ و پهن آن‌ها دید. معمولاً دارای پنجره‌های عریض تا حد ممکن هستند. به همین دلیل هم از نور خوبی برخوردارند. اغلب در مجموعه‌ی آپارتمانی، با یک آسانسور جداگانه به پنت هاوس می‌توان دسترسی داشت.
​ایده‌ی ساخت پنت هاوس روی قسمتی از سقف مجتمع ساخته می‌شود و معمولاً تمامی فضای سقف را آشغال نمی‌کند. از قسمت‌های باقیمانده برای ساخت حیاط یا استخر بهره گرفته می‌شود. تصویر زیر، عکسی از یک پنت هاوس در منهتن را نشان می‌دهد. این پنت هاوس دارای یک استخر است.

ایده پنت هاوس

ویژگی های یک پنت هاوس در آمریکا

به عنوان نمونه به چند امکان ویژه که در پنت هاوس‌ متعلق به روبرت آرتور مورتون استرن در سنترال پارک غربی در شهر نیویورک به‌کار رفته اشاره می‌کنیم:
۱. پنت هاوس روی تراس پشت‌بام قرار دارد و برخوردار از منظره‌ی افق مرکز شهر منهتن است. در پایین آن هم کل شکل هندسی سنترال پارک دیده می‌شود.
۲. سقف پنت هاوس به ارتفاع ۱۳ و نیم اینچ ساخته شده و پنجره ها تا حد ممکن از نظر طولی و عرضی، بلند و پهن ساخته شده‌اند.
۳. هر بخش از پنت هاوس با متریال خاصی ساخته شده که متفاوت از بخش دیگر است.

​ایده‌ی ساخت پنت هاوس برای بخش ورودی از پنل‌های ورودی ماهاگونی و کف با طرح ماربل و پنل‌های با کاغذ پوستی استفاده شده است. برای قسمت کتابخانه چوب رز برزیلی به‌کار رفته است. برای اتاق ناهارخوری از سنگ استاکو استفاده شده است.

در اتاق خواب مستر گچ‌بری به‌کار برده شده که تزئین زیبایی برای این اتاق است. در آشپزخانه از رنگ لاکی سبز جاگوار، بامبو و شیشه‌های طرح‌دار استفاده شده است. اتاق نشیمن شامل یک شومینه است که این شومینه در طراحی داخلی خود از آجرهای بلند و باریک قرن ۱۹ وارد شده از فرانسه بهره برده است.
۴. این پنت هاوس دارای سیستم تکنولوژی بسیار پیچیده‌ای است. دستگاه سنسور  بادسنج روی سقف آن تعبیه شده تا سرعت باد را اندازه‌گیری کند. به این منظور که در زمان‌های باد شدید از پاره شدن سایه‌بان باز شده روی تراس جلوگیری شود.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه