ترفندهای ساخت پنت هاوس؛ استفاده از نمای پلکان در فضای داخلی پنت هاوس های لوکس

ترفندهای ساخت پنت هاوس استفاده از نمای پلکان در فضای داخلی پنت هاوس های لوکس

ساخت پنت هاوس با طراحی داخلی و معماری خیره کننده، یک هنر است. طراحی زیبایی های چشم نواز مانند پلکان در ساخت پنت هاوس ، برای این آپارتمان های مسکونی گاهی پا را از مرزهای عادی فراتر می گذارد و ایده هایی را برای ساخت و ساز ارائه می دهد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

هر آنچه طراحان و معماران در ساخت پنت هاوس های لوکس از آن الهام می گیرند به نوعی برگرفته از طبیعت، هنر و ذهن خلاق آن ها است. بسیاری از ایده های معماری برای نمای خارجی پنت هاوس ها از مدل های فرهنگی یک جامعه اقتباس می شوند. تقریباً در تمام نقاط دنیا می توانید نمونه های بی نظیر از پنت هاوس های لوکس را مشاهده کنید.

یکی از موارد بسیار مهم در پروژه های ساخت پنت هاوس، اجرای نمای داخلی است. معماری فضای داخل پنت هاوس شامل طراحی موقعیت دقیق اتاق ها، سرویس بهداشتی، دیوارها، پنجره ها، تراس و … می باشد. اجرای طرح های خاص برای ساخت نمای داخلی پنت هاوس ها زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که ساخت پنت هاوس دوبلکس یا سه طبقه، مورد نظر باشد. در این حالت حتماً به طراحی پلکان های زیبا برای پنت هاوس، ضروری می باشد.

وجود پلکان ها در نمای داخلی پنت هاوس ها از هر نظر زیبا و بی نظیر است. پله هایی که از متریال مختلف و در مدل های متنوع و به سبک های گوناگون طراحی شده اند و با دکوراسیون داخلی، هماهنگ هستند به طرز شگفت انگیزی در ساخت پنت هاوس های لوکس، متناسب با سلیقه مشتریان تأثیر دارند. فرم و شکل پله ها در داخل پنت هاوس توسط معماران و طراحان دکوراسیون داخلی انجام می گیرد. در یک کلام می توان گفت، طراحی پله برای داخل یک پنت هاوس، جلب توجه مشتریان را هنگام خرید پنت هاوس سبب می شود.

زیباترین و جذاب ترین ایده های طراحی پلکان در ساخت پنت هاوس

در پروژه های ساخت پنت هاوس های دو طبقه، طبقه فوقانی از طبقه همکف توسط پله ها مجزا می شود. اتاق های خواب معمولاً در طبقه دوم قرار دارند و اتاق نشیمن و سالن پذیرایی در طبقه پایین طراحی می شوند. ترکیب رنگ دکوراسیون مبلمان، پرده ها، دیوارها و سقف در طبقه پایین با مدل و رنگ پله ها باید سازگار باشد. به طور مثال اگر نمای چوبی برای ساخت پنت هاوس انتخاب شده است، پله های چوبی به سبک کلاسیک برای این نما مناسب می باشد. ترکیب رنگ های روشن، سفید، خاکستری یا قهوه ای روشن در این مورد زیبا به نظر می رسند.

استفاده از نمای پلکان در فضای داخلی پنت هاوس های لوکس

نوع دیگری که برای طراحی پله ها در ساخت پنت هاوس اخیراً مورد توجه معماران و طراحان قرار گرفته است، استفاده از پله های مدرن شیشه ای است. شیشه یکی از زیباترین ایده های طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شود و نمایی بسیار متفاوت از دنیای شلوغ امروزی را در فضای داخلی پنت هاوس به وجود می آورد. پله های شیشه ای زیبا و چشم نواز هستند و البته نصب آن ها در قسمت های مشخصی در پنت هاوس توصیه می شود.

ساخت پنت هاوس

یکی دیگر از ایده های طراحی پله برای ساخت پنت هاوس، استفاده از پله های چوبی با دیواره های شیشه ای است. این پله ها معمولاً سبک کلاسیک تری دارند و مانند پلکان های عادی آپارتمان ها طراحی می شوند. اجرای این نوع طرح ها برای مدیریت بودجه و هزینه های ساخت پنت هاوس، بسیار مناسب هستند.

ساخت پنت هاوس با پله های مارپیچ

طراحی و اجرای پله های مستقیم، تنها یکی از معدود ایده های ساخت پنت هاوس در قسمت دکوراسیون داخلی است؛ سمت دیگر این مسأله، پله های مدرن مارپیچ قرار دارند که بسیار زیبا، حیرت انگیز و رویایی هستند. هماهنگی پله های مارپیچ با فضای داخل یک پنت هاوس می تواند به قدری تأثیرگذار باشد که حتی پروژه های خرید و فروش پنت هاوس های لوکس را با موفقیت به پایان برساند. این مدل پله ها زیباترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های لوکس محسوب می شوند.

ساخت پنت هاوس با پله های مارپیچ

همانند سایر پله ها، پله های مارپیچ هم از جنس مختلف و در مدل های متنوع ساخته می شوند؛ متریال شیشه، چوب و فلز برای ساخت پله به کار می روند. یک نکته بسیار مهم در مورد طراحی پله های مارپیچ در ساخت پنت هاوس وجود دارد؛ این مدل پله ها حتماً باید دارای حفاظ باشند. این در حالی است که برخی از پله های معمولی در پنت هاوس ها یا آپارتمان ها که به سبک مدرن ساخته شده اند می توانند بدون حفاظ باشند.

توجه به شیب پله ها، ارتفاع سقف، نور محیط، متریال، مهارت معمار و …، عواملی هستند که ساخت پنت هاوس در بخش داخل ساختمان را تحت تأثیر قرار می دهند. جالب آن است که بدانید طراحی دکوراسیون برای پله ها هم قابل اجرا است. اکثر افرادی که در پنت هاوس های لوکس سکونت دارند از گلدان های سبز در ابتدای پله ها استفاده می کنند.

نمای پلکان در فضای پنت هاوس

اگر پله ها از کنار دیوار عبور کرده باشد، دیوار مجاور، بهترین مکان برای نصب تابلوهای تزئینی و قاب های عکس خانوادگی است. اگر در ساخت پنت هاوس، مکان قرارگیری پله ها در وسط سالن در نظر گرفته شده باشد، بهترین ایده این است که ابزار یا مبلمان در کنار آن ها قرار نگیرند. در این حالت سعی کنید مبلمان یا میز ناهارخوری را اندکی دورتر از مسیر پله ها بچینید.

یکی دیگر از ترفندهای ساخت پنت هاوس در قسمت پلکان، امکان نورپردازی ویژه در مسیر پله ها است. استفاده از لامپ های رنگی یا نورهای سفید که در شب روشن می شوند و جلوه بسیار زیبایی در راه پله ها ایجاد می کنند، یکی از محبوب ترین طرح های دکوراسیون داخلی برای ساخت پنت هاوس هستند. پیشنهاد می کنیم  در هنگام خرید پنت هاوس به دکوراسیون پله ها توجه زیادی داشته باشید.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه