نورپردازی و طراحی پنت هاوس ایده آل

نورپردازی و طراحی پنت هاوس ایده آل

یک پنت هاوس ایده آل باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ اگر به دنبال خرید پنت هاوس و یا اجاره پنت هاوس دلخواه خود هستید و یا می خواهید دکوراسیون داخلی پنت هاوس خود را تغییر دهید، بدون شک به این سوال فکر کرده اید. پاسخ دادن به این سوال، شاید در ابتدا آسان به نظر برسد؛ به کار بردن مواد اولیه ی با کیفیت، طراحی جذاب و استفاده ی صحیح از فضاها به گونه ای که بیننده را خسته نکند و در عین حال محیطی مناسب را برای وی به وجود آورد، تاسیسات مدرن و دقیق، مبلمانی خاص و رنگ بندی آرامش بخشی که بتواند فضای داخلی پنت هاوس را ارتقا دهد از جمله مواردی هستند که به هنگام اندیشیدن به طراحی پنت هاوس ایده آلتان بدون شک در ذهن شما نقش می بندد. تمامی المان های فوق در طراحی پنت هاوس و همچنین ارتقای فضای داخلی آن موثر هستند، اما شاید یکی از کلیدی ترین المان ها که می تواند تفاوت بسیار زیادی در فضای داخلی پنت هاوس شما ایجاد کند، نورپردازی آن است.

نورپردازی و طراحی پنت هاوس

نورپردازی، اصلی مهم در طراحی پنت هاوس

نورپردازی در هر فضایی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی اندازه ی فضا و همچنین حال و هوای آن محیط داشته باشد. در واقع نور پردازی و ترکیب رنگ در هر محیطی می تواند پایه های اولیه ی طراحی داخلی آن فضا را تشکیل دهند. از نورپردازی می توان برای روشن کردن فضای داخلی پنت هاوس و یا تاکید بیشتر بر روی یک المان خاص از طراحی داخلی محیط استفاده کرد.

به عنوان مثال استفاده از چراغ های ریلی که به سقف متصل می شوند به دلیل قابلیت تغییر زاویه ی خود، انتخاب محبوبی در میان طراحان هستند که به آن ها کمک می کنند تا با تنظیم نور بر روی المان های مختلفی از فضای داخلی یک پنت هاوس، تاثیر آن ها را در چشم بیننده افزایش دهند.

از نورپردازی همچنین می توان برای افزایش تاثیر رنگ ها در یک محیط استفاده کرد. طراحان می توانند با تنظیم دقیق نور، تاکید بیشتری را بر روی رنگ های شاد موجود بر روی دیوار، مبلمان و یا المان های تزئینی یک محیط قرار دهند. برقراری تعادل مناسب میان رنگ بندی، سبک و همچنین اندازه ی فضای داخلی پنت هاوس با کمک نورپردازی دقیق و مناسب امکان پذیر است.

البته در این راستا، هدف اصلی نورپردازی، که همانا روشن کردن فضا است، نیز نباید فراموش شود. به عنوان مثال، در فضاهای بزرگی مانند ورودی پنت هاوس و یا اتاق هایی که دارای سقف بلند هستند، استفاده از لوستر ها بسیار مورد توجه است چرا که در عین زیبایی می توانند روشنایی لازم برای فضا را نیز فراهم آورند.

نورپردازی پنت هاوس

نورپردازی و سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی یکی از رایج ترین سبک ها در زمینه ی طراحی پنت هاوس ها در سرتاسر دنیا به شمار می رود. استفاده از رنگ های روشن و نورپردازی طبیعی در کنار استفاده از مبلمان ساده با رنگ روشن، از جمله مهم ترین ویژگی های این سبک است که در بسیاری از پنت هاوس های اروپایی پیاده سازی می شود.

در این سبک استفاده از نورپردازی با طیف نور طبیعی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، چرا که در کنار باز تر نشان دادن فضای داخلی یک پنت هاوس می تواند احساس آرامش را نیز به فضای داخلی آن هدیه کند. به همین دلیل است که استفاده از پنجره های قدی و بزرگ در طراحی پنت هاوس این روز ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ چرا که این انتخاب می تواند در طول روز نیز نور طبیعی را به داخل فضا هدایت کند و فضایی مناسب و نشاط آور را ایجاد کند.

شاید نورپردازی داخل پنت هاوس در نگاه اول امری پیش پا افتاده و ساده به نظر برسد، اما بدون شک یکی از مهم ترین مواردی است که در طراحی داخلی پنت هاوس های خاص و رویایی از سوی طراحان و همچنین ساکنان آن ها، مورد توجه قرار می گیرد.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه