طراحی پنت هاوس: ساختمانی مدرن و زیبا در قلب وین

طراحی پنت هاوس ساختمانی مدرن و زیبا در قلب وین

وین، شهر ساختمان های قدیمی

وین شهری زیبا و کلاسیک است که به واسطه ی طراحی سنتی ساختمان های خود، به ویژه در بخش های قدیمی شهر بسیار معروف می باشد. با این حال اگر در خیابان های قدیمی و زیبای این شهر و در محله ی وایدن قدم بزنید، ممکن است از دیدن یک سفینه ی فضایی که بر روی سقف یکی از ساختمان های قدیمی شهر فرود آمده است، شگفت زده می شوید. این سفینه ی فضایی در واقع پنت هاوسی مدرن با طراحی عجیب است که به تازگی در این محله ساخته شده است.

پنت هاوس شهر وین

طراحی خاص پنت هاوس سفینه ی فضایی در وین

این پنت هاوس در شهر وین اتریش توسط اِلکه میسل و به همراه همسرش رومان دلوگان طراحی شده است. هدف این زوج از ساخت این پنت هاوس، استفاده ی شخصی خود بوده است. طراحی پنت هاوس با استفاده ی هنرمندانه از خطوط و منحنی ها در کنار رنگ ها و مواد به کار برده شده در نمای بیرونی ساختمان، بسیار خاص است. به حدی که در منطقه ی کلاسیک و قدیمی شهر وین توجه بسیار زیادی را به خود جلب می کند.

پنت هاوس شهر وین

بزرگ ترین چالش معماری پنت هاوس شهر وین

به باور طراحان پنت هاوس، بزرگترین چالش معماری پنت هاوس وین، جامه عمل پوشاندن به فلسفه ی معماری آن بوده است. فلسفه ای که به آن باور داشته اند و همواره در کارهای خود رعایت کرده اند. این امر به معنای طراحی و ساخت تمام جزئیاتی است که در طراحی این پنت هاوس به کار برده شده است.

پنت هاوس وین

در کنار طراحی فضای داخلی پنت هاوس، بنای ساختمان نیز چالشی بزرگی برای طراحان و مهندسان بوده است. این پنت هاوس به عنوان بخشی اضافه در بالای یک ساختمان قدیمی بنا شده است. مهندسان از اسکلت فولادی سبک برای ساخت این بنا استفاده کرده اند. همچنین دیوارهای شیشه ای کشویی در بخش ناهارخوری و پذیرایی این پنت هاوس در نظر گرفته شده است که به استخر و فضای باز پنت هاوس باز می شود

طراحی متفاوت فضای داخلی

بازی با خطوط و منحنی ها در بخش پشتی و در بالای ساختمانی که پنت هاوس بر فراز آن ساخته شده است، به اوج می رسد. این بخش از پنت هاوس به پله های ورودی اصلی ساختمان منتهی می شود که شامل فضای ورودی خود پنت هاوس نیز است. بدین شکل افرادی که تازه وارد ساختمان می شوند، خیلی سریع تحت تاثیر طراحی پنت هاوس قرار می گیرند.

طراحی پنت هاوس شهر وین

پس از ورود به پنت هاوس، شما با اتاق های معمولی و بخش بندی های رایج در طراحی پنت هاوس های سرتاسر دنیا مواجه نمی شوید. بلکه انبوهی از فضاها که به شکل بردارهایی به سمت داخل و خارج از سفینه قرار گرفته اند را مشاهده می کنید.

کاربرد خلاقانه ی نورپردازی و رنگ در طراحی پنت هاوس وین

استفاده هنرمندانه از منحنی ها و ایده های خلاقانه در طراحی پنت هاوس شهر وین کاملا مشهود است. همچنین نورپردازی و استفاده از رنگ ها نیز توانسته است در خلق طراحی منحصر به فرد این پنت هاوس کمک شایانی بکند.

طراحی پنت هاوس شهر وین

سبکی و راحتی المان های به کار برده شده در تزئین بخش های مختلف پنت هاوس بسیار امر مطلوبی است. که در کنار ظاهر مدرن و رنگ بندی روشن پنت هاوس، از مهم ترین نکات رعایت شده در طراحی پنت هاوس یاد شده است. این طراحی خلاقانه هارمونی بسیار خوبی را نیز با محیط پیرامون ایجاد کرده است.

المان های به کار رفته در پنت هاوس وین

تمامی عناصر موجود در این خانه، اعم از دستگیره ی درب، کلیدهای چراغ ها و مبلمان، ساعت ها زمان را از این دو طراح گرفته است و به شکلی هنرمندانه و مخصوص طراحی شده اند. در کنار موارد فوق استفاده ی هنرمندانه از شیشه های خالص، کف های شیب دار و سقف هایی با چشم انداز های مختلف، جلوه های بصری خاصی را در پنت هاوس به وجود آورده است. به گونه ای که سبب شده است تا بخش هایی از این پنت هاوس رویایی و زیبا به عنوان اتاق های مخفی شناخته شوند. چرا که دستیابی و دیدن آن ها در میان دنیای بزرگی از رنگ ها و شیشه ها کار دشواری است.

طراحی پنت هاوس شهر وین

پنت هاوس بدون دیوار

هیچ گونه دیواری، به جز برای بخش های مرتبط با اتاق خواب ها، در طراحی پنت هاوس به چشم نمی خورد. بسیاری از مبلمان ها در داخل طراحی پنت هاوس کار گذاشته شده اند و المان های جدا از هم نیستند. این امر به منظور ایجاد پیوستگی و همچنین ایجاد حس زندگی در یک سفینه ی فضایی رعایت شده است.

پنت هاوس در شهر وین: جسارت و نبوغ در طراحی

یکی از مهمترین پارامتر های در طراحی پنت هاوس، جسارت و استفاده از ایده های بدیع و خاص است. پارامتر هایی که در طراحی پنت هاوس وین به خوبی رعایت شده است. بازدید کنندگان و ساکنان این پنت هاوس، در بدو ورود به آن بدون شک تحت تاثیر محیط قرار می گیرند. گویی که هیجان آغاز یک سفر فضایی را احساس خواهند کرد. زندگی در این پنت هاوس توام با احساس راحتی فوق العاده، هیجان و به دور از احساس سکون روزمره خواهد بود.

طراحی پنت هاوس شهر وین

عدم رعایت المان های رایج در طراحی پنت هاوس، سبب شده است تا این پنت هاوس به یک اثر هنری خاص تبدیل شود. طراحی پنت هاوس به شکل یک سفینه ی فضایی است و این امر در تقارن کامل با طراحی داخلی آن قرار دارد. چرا که با ورود به این پنت هاوس شما دائما در حال حرکت هستید و این یکی از معدود حس هایی است که با ورود به یک سفینه ی فضایی در شما ایجاد می شود.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه