نقش سقف در طراحی پنت هاوس

نقش سقف در طراحی پنت هاوس

یکی از بنیادی ترین و مهم ترین المان ها در طراحی یک ساختمان، سقف است. بنیادی ترین کاربرد سقف حفاظت از یک فضا از عوامل طبیعی مانند باد، باران، برف و نور خورشید می باشد. معمولا در طراحی این بخش از هر خانه، مجموعه ای از تکنیک ها و نکات ایمنی رعایت می شود، چرا که در غیر این صورت خطرات بی شماری جان ساکنین خانه را تهدید می کند. با این حال، نقش سقف در طراحی پنت هاوس باید به نکات بسیار بیشتری از آنچه که در بالا گفته شد، توجه کرد.

از آنجایی که یک پنت هاوس معمولا در طبقه ی فوقانی یک ساختمان قرار گرفته است، در طراحی سقف آن علاوه بر نکات ایمنی، باید پارامتر های مهم و به روز طراحی به منظور ایجاد فضایی لوکس، راحت، امن و ساکت نیز به خوبی رعایت شوند. از سویی دیگر سقف ها می توانند طرح های بسیار متنوعی داشته باشند که در کنار کاربردشان در محیط های مختلف، زیبایی فضا را دو چندان می کنند و بدین شکل نقش کلیدی ای را در طراحی پنت هاوس و افزایش ارزش آن بازی می کنند.

سقف در طراحی پنت هاوس

طراحی پنت هاوس: سقف هایی بلند

داشتن فضای بسیار زیاد یکی از پایه ای ترین و اساسی ترین درخواست های دوست داران و خریداران پنت هاوس ها در سرتاسر دنیا می باشد. اگرچه طراحان بسیار زیادی می کوشند تا در قالب اتاق هایی بزرگ، استفاده از مبلمانی کم و متناسب با فضا، پنجره های قدی و طرح هایی مدرن از کمد ها و قفسه ها این فضا را در طراحی پنت هاوس ایجاد کنند، اما بدون شک داشتن سقفی بلند می تواند به راحتی پاسخگوی این نیاز بنیادی باشد.

سقف های بلند در طراحی پنت هاوس می تواند به ایجاد فضایی لوکس و بزرگ کمک کند اما به طور همزمان می تواند احساس سردی و خالی بودن فضا را به راحتی در بیننده القا کنند. برای مقابله با چنین شرایطی، نحوه ی چیدمان مبلمان و سایر المان ها در طراحی  می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند. به عنوان مثال استفاده از تابلوهای بزرگ و نصب آن ها در ارتفاع های بلند تر می تواند از خالی بودن این فضا به راحتی بکاهد. از سویی دیگر استفاده از جزئیات معماری در طراحی پنت هاوس، به ویژه در بخش های فوقانی سالن و استفاده از نورپردازی مهندسی شده از جمله سایر عوامل موثر در از بین بردن این احساس در پنت هاوس هایی با سقف های بلند می باشد.

ایجاد فضای نیم طبقه برای نشیمن و یا کتاب خانه شخصی ساکنین پنت هاوس از جمله سایر ایده های خلاقانه و بسیار کاربردی به منظور استفاده بهینه از فضای موجود و همچنین پوشش فضای خالی ناشی از سقف های بلند در اجارهپنت هاوس ها می باشد.

طراحی پنت هاوس: سقف های شیشه ای

یکی دیگر از ایده های مبتکرانه و جدید در زمینه طراحی پنت هاوس ها، استفاده از سقف های شیشه ای است. این امر به ویژه در پنت هاوس های دوبلکس و یا تریپلکس بسیار کاربرد دارد. استفاده از سقف های شیشه ای در طراحی در قدم اول می تواند نور بسیار زیادی را در طول روز به داخل پنت هاوس هدایت کند. از آنجایی که استفاده حداکثر از نور طبیعی روز نه تنها از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی حائز اهمیت است، در زمینه ی طراحی داخلی هر فضایی نیز به سبب ایجاد حس شادابی و سرزندگی بسیار پرطرفدار می باشد.

از سویی دیگر، استفاده از سقف های شیشه ای در طراحی ساختمان های دوبلکس و یا تریپلکس می تواند به ایجاد ارتباط میان فضاهای مختلف بسیار کمک کند. استفاده از سقف های شیشه ای به باز بودن فضا و ایجاد فضای بیشتر در ذهن مخاطب بسیار کمک می کند. به همین سبب است که بسیاری از معماران در پنت هاوس های مدرن و به شکل هنرمندانه ای از سقف های شیشه ای استفاده کرده اند.

طراحی پنت هاوس با سقف بلند

 استخر های شیشه ای

یکی از جدید ترین و جالب توجه ترین تکنولوژی ها، ساخت استخر های شیشه ای در سقف  می باشد که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. داشتن استخر و فضای خصوصی، یکی از مهم ترین استانداردهای جهانی در ساخت پنت هاوس ها می باشد. با این حال امکان ساخت استخر و فضای باز برای همه ی پنت هاوس ها، به ویژه آن دسته از پنت هاوس های قدیمی تر که در مرکز شهر های بزرگی مانند لندن قرار گرفته اند، وجود ندارد.

طراحان با ایده مبتکرانه ساخت استخر های سقفی با کف شیشه ای، علاوه بر ایجاد استخری لوکس و خصوصی برای ساکنان این دسته از پنت هاوس ها، فضایی لوکس و خاص را نیز در فضای داخلی طراحی پنت هاوس به وجود آورده اند. روشنایی اتاق به واسطه ی رقص نور در آب فضایی ارامش بخش را برای اتاق های زیرین استخر به وجود می آورد و تجربه ی هیجان انگیز شنا کردن در سقف خانه را برای ساکنین فراهم می آورد.

سقف هر خانه ای یکی از کلیدی ترین بخش ها در طراحی و ساخت آن فضا به شمار می رود و طراحی پنت هاوس ها از این قاعده مستثنی نیست. در کنار رعایت پارامتر هایی همچون امینت محل زندگی و مصرف انرژی، به کار بردن تکنولوژی و ایده های جدید در طراحی سقف  می تواند به ایجاد فضایی لوکس، خاص و منحصر به فرد کمک کند و به ارزش این دسته از ملک های بسیار محبوب بیافزاید. اگر به فکر خرید پنت هاوس رویایی خود هستید و یا می خواهید طراحی را تغییر دهید، به شما توصیه می کنیم تغییر را نه در زمین زیر پای خود بلکه در سقف بالا سرتان جستجو کنید!

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه