نقش بالکن و فضاهای باز مشابه در طراحی پنت هاوس

بالکن در طراحی پنت هاوس

پنت هاوس ها یکی از محبوب ترین انواع ملک ها در دنیا هستند و بسیاری آن ها را به عنوان نمادی از یک زندگی لوکس به شمار می آورند. عوامل بسیار زیادی مانند طراحی باکلن پنت هاوس در تعیین قیمت یک پنت هاوس می تواند تاثیر بگذارد، اما آنچه در سرتاسر دنیا به عنوان یکی از ویژگی های مهم و کلیدی پنت هاوس ها به شمار می رود. 

فضای باز و همچنین منظره ی روزانه ای است که پیش چشم ساکنان پنت هاوس قرار می گیرد. این امر تا جایی مهم است که اگر دو پنت هاوس مشابه، در شهری مانند پکن و یا هنگ کنگ را به مشتریان و علاقه مندان به خرید پنت هاوس نشان دهید، بدون شک مشتریان حاضر هستند تا پنت هاوسی با منظره و فضای باز بهتر را حتی چند برابر گران تر از قیمت اصلی ملک، خریداری کنند.

این بدان معناست که منظره و فضای باز در طراحی پنت هاوس برای  طرفداران پنت هاوس ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین سبب است که بسیاری از طراحان می کوشند تا به هنگام طراحی پنت هاوس، فضایی خاص و شیک را به عنوان بالکن و یا هر فضای باز مشابه دیگری در نظر بگیرند. اما چرا ساکنین پنت هاوس های گران قیمت در سرتاسر دنیا، از داشتن بالکن و فضای باز خوشحال می شوند؟

فضای باز، عنصری کلیدی در طراحی پنت هاوس

فضای باز در طراحی پنت هاوس

داشتن بالکنی بزرگ برای ساکنین پنت هاوس یکی از المان های زندگی لوکسی است که طرفداران پنت هاوس ها به دنبالش هستند.  ایجاد بالکن و یا فضای باز، چالشی بزرگ در زمینه ی طراحی پنت هاوس به شمار می رود. از آنجایی که این دسته از ملک ها در بالاترین طبقه ی برج های بلند قرار می گیرند، ایجاد بالکن و یا حتی فضایی که بتوان در آن استخر و یا آب نمایی نیز در نظر گرفت، نیازمند طراحی دقیق، تکنولوژی روز و همچنین استفاده از مواد اولیه ی خاص است.

ایجاد چنین فضایی در پنت هاوس هایی که در شهر های کوچک تر با منظره ای زیبا و یا حتی در کنار دریا ساخته می شوند، آسان تر است، چرا که حتی با ساخت پنجره هایی قدی و بلند می توان ارتباط مورد نظر میان فضای داخل و محیط اطراف را ایجاد کرد، اما در شهر های بزرگتری مانند نیویورک و یا لندن ایجاد چنین فضایی می تواند دشوار و بسیار هزینه بر باشد.

نکته ی مهمی که به هنگام طراحی پنت هاوس باید در نظر گرفته شود ارتباط میان فضای داخل پنت هاوس و فضاهای بازی است که در نظر گرفته می شود. استفاده از کف پوش های مشابه، رنگ بندی در ارتباط با قسمت های داخلی پنت هاوس، استفاده از مواد اولیه ، المان های طراحی متناسب با فضای داخلی پنت هاوس و استفاده از ایده های نوین طراحی برای ایجاد فضایی خاص و آرامش بخش می توانند در مجموع فضایی مناسب با استاندارد های یک پنت هاوس را به وجود آورند.

نور پردازی چنین فضایی نیز باید در ارتباط با فضای داخل پنت هاوس و همچنین فضای شهر و منظره ی اطراف طراحی شود تا همبستگی لازم را ایجاد کند. از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که منحصر به فرد بودن فضای داخلی پنت هاوس یکی از المان های مهم در تعیین ارزش یک پنت هاوس است و فضای باز این قبیل از ملک ها نیز از چنین قاعده ای مستثنی نیست.

بنابراین طراحان باید ایده هایی نوین و خاص را برای طراحی فضاهای باز پنت هاوس ها پیاده سازی کنند. ساکنین پنت هاوس معمولا افرادی از طبقه های بالای جامعه هستند که از داشتن فضایی باز در پنت هاوس دوبلکس خود که از حیث طراحی، لوکس و زیبا باشد و در عین حال حریم خصوصی آن ها را رعایت کند بسیار استقبال می کنند.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه