پنت هاوس دوبلکس y

پنت هاوس دوبلکس Y

معماران پنت هاوس دوبلکس y  گروه معروف Pitsou Kedem هستند. این واحد با دویست متر مربع مساحت در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و یکی از موفق ترین نمونه های ساخت و طراحی پنت هاوس در سایت های معروف معماری می باشد. همچنین جوایزی زیادی نیز کسب کرده است. پنت هاوس وای دو طبقه یا اصطلاحا دوبلکس بوده و در طراحی آن از سبک معماری ساده و مینیمال استفاده شده است.
عکس های این پروژه را عکاس معروف آمیت گرن گرفته است. در بخش های مختلف پنت هاوس دوبلکس وای، تابلوهای PerfectSense لاکی رنگ دیده می شود که سلیقه ی هنری مالک خانه را نشان می دهد. سلیقه ای که از پنت هاوس وی یک خانه ی لوکس و مدرن ساخته است.
در تراس از سیستم Pergolaیا سایبان های یونانی از جنس چوب تکنوود استفاده شده است. در فضای ارتباطی اتاق نشیمن به تراس از درب یکپارچه تاشو استفاده شده است تا کمترین میزان فضا را اشغال کند و جای زیادی نگیرد.

شرح پنت هاوس دوبلکس وای، ارائه شده توسط معماران این پروژه

این واحد یک پروژه کوچک اما پیچیده از یک آپارتمان دوبلکس بود که برای معماران، یک طراحی کاملا چالش برانگیز محسوب می شد. ما در فرآیند طراحی این ساختمان همواره در تلاش بودیم تا به جواب دو سوال مهم و اساسی برسیم! چگونه می توان ارزش های معنی دار معماری را به یک آپارتمان کوچک دو طبقه وارد کرد و چگونه می توان یک ساختمان دو طبقه ای “استاندارد” طراحی کرد که در میان یک ردیف از ساختمان های تکراری، مشابه و کلیشه ای در یکی از محله های اعیان نشین شاخص باشد؟

پنت هاوس Y

ویژگی های پنت هاوس دوبلکس وای

این آپارتمان برای ادغام با معماری مفید و عملکردی و ویژگی های زیبایی شناسانه با دقت و در عرض یک سال توسط شرکت معماری طراحی شد. در نتیجه معماران با استفاده از ارزش های مدرن معماری، عناصر مینیمال و ساده را با استفاده از مواد خالص در فرم خام خود ترکیب نمودند و محصول نهایی فرم خالصی از هندسه ی مدرن بود که کنار یکدیگر یک فضای ویژه ایجاد می نمود. فضایی سبک، روشن و آزاد که قرار گرفتن در آن روح را به پرواز در می آورد.
در عکس زیر دیوار بتنی را می بینید که در کنار پله های آهنی و مبلمان ساده، با کف پله های چوبی بدون رنگ آمیزی قرار گرفته است.

کیفیت فضایی در پنت هاوس دوبلکس وای

فضای ایجاد شده توسط استقرار مبلمان راحتی از جنس پارچه ی کتان و آهن ظریف، جنبش و پویایی خاصی در فضای نشیمن ایجاد نموده است. این نوع طراحی باعث شده است یک بخش متمایز معماری در قلب آپارتمان ایجاد شود و سطوح مختلفی از فضا را به هم متصل کند.
نور طبیعی از طریق شیشه های پنجره وارد شده و به داخل ساختمان و طبقه بالا می رود.

تحلیل مقطع پنت هاوس دوبلکس وای

با بررسی مقطع این پنت هاوس توجه مان به یک فضای دوبعدی با شیشه های شفاف و یک سیستم از صفحات چوبی متحرک جلب می شود. فضایی که امکان ایجاد ارتباط بصری بین فضاها یا تفکیک حریم خصوصی بین فضاها و کنترل نور طبیعی را فراهم می کند.
اگرچه در زمینه ی این پروژه محدودیت وجود دارد و مقیاس طراحی این آپارتمان کوچک است اما استفاده از جادوهای طراحی آن را به “معماری بی انتها” تبدیل کرده است.
استفاده از مواد خام و تلاش برای ایجاد یک معماری بی نظیر با تلفیق کتاب ها و قطعات هنری در سراسر آپارتمان، شامل آثار هنرمندی به نام گای یانای، یکی از استراتژی های طراحی می باشد.

پنت هاوس دوبلکس وای

تفکیک فضایی در پنت هاوس دوبلکس وای

با وجود این واقعیت که آپارتمان های شیک و لوکس و پنت هاوس های مجلل دارای یک منطقه ی بزرگ برای طراحی هستند اما این پنت هاوس کوچک با طراحی بی نظیر خود موفق شد بزرگ به نظر برسد.
مناظر گسترده و باز به سوی خیابان و فضای سبز و همچنین نوع طراحی نمای این پروژه باعث شده است بنای پنت هاوس دوبلکس وای بین ساختمان های همسایگی احساس نور و هوا را ایجاد کند. مرز بین فضاهای داخلی و بالکن تقریبا با یک سیستم پانل شیشه ای نازک مجزا شده است. استفاده از کفپوش، تراورتن خرد شده، هم در داخل و هم در خارج، نیز به این احساس تداوم کمک می کند.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه