ده دلیل که پنت هاوس ها جزئی از املاک گران قیمت در تمام جهان محسوب می شوند؟

اقامت در پنت هاوس

در میان املاک و مستغلات گوناگون آیا ایده آل تر از پنت هاوس برای اقامت و سکونت وجود دارد؟ آیا کسی هست که آرزوی زندگی در یک پنت هاوس رویایی را نداشته باشد؟
جالب است بدانید از زمان ظهور آسانسور، این نوع آپارتمان به یکی از محبوب ترین فضاهای سکونت در جهان تبدیل شده است. با اینکه تا قبل از آن به علت سختی در دسترسی، فضای اقامت هنرمندان و نقاشان فقیر بود. اما امروزه یکی از گران قیمت ترین املاک دنیا محسوب می شود. حال باید دید آیا این دلیل برای گران بودن اکثر پنت هاوس ها در جهان کافی است؟
پاسخ این سوال بستگی به موارد زیادی دارد. در ادامه تلاش می کنیم چندین مورد مهم و اصلی از این موارد را ذکر کنیم تا بیشتر با نحوه و علل قیمت گذاری پنت هاوس ها در سراسر جهان آشنا شویم. پس با penthuzz همراه باشید.

۱- مساحت پنت هاوس

در حقیقت یک اصل وجود دارد و آن این است که هیچ کس از زندگی در یک فضای کوچک و محدود لذت نمی برد. انسان آفریده شده است تا آزادی داشته باشد و از نامحدودها لذت ببرد. بنابراین یکی از دلایل گران بودن پنت هاوس ها مساحت بالای آن هاست. هرچقدر مساحت بیشتر می شود، هزینه های ساخت، مواد و مصالح، ابزار و امکانات و تجهیزات نیز بالاتر می رود و قیمت پنت هاوس نیز افزایش می یابد.
پنت هاوس ها معمولا از ۴۰۰ متر شروع می شوند. البته بعضی اوقات به واحدهای زیر چهارصد متر نیز پنت هاوس گفته می شود اما این تعریف از نظر علمی درست نمی باشد.

۲-امکانات عمومی در فضای خصوصی

دلیل دیگری که بر قیمت پنت هاوس ها اثر می گذارد، امکانات و تجهیزات موجود در آن است. به صورت عادی شما برای استفاده از استخر آب گرم و آب سرد، سالن بیلیارد و اسنوکر، بار، سالن سینما و تئاتر، سونای خشک و بخار و جکوزی، سالن بدنسازی و یوگا باید به مراکز مخصوص این کاربری ها در سراسر شهر مراجعه نمایید تا از آن استفاده کنید. حال آن که با اقامت در یک پنت هاوس، تمامی این امکانات در فضای خصوصی شما وجود دارد و نیازی به خروج از خانه تان ندارید. به همین دلیل است که می گوییم اقامت در پنت هاوس برابر است با استفاده از امکانات عمومی در فضای کاملا خصوصی.
البته این نکته را نباید نادیده گرفت که در اکثر کشورهای جهان پنت هاوس ها، مالیات های سالیانه دارند و رقم این مالیات بسیار بالا است. بنابراین صاحبین آن ها سالانه مبالغ هنگفتی را به دولت پرداخت می کنند.

امکانات پنت هاوس ها

۳-اعتبار اجتماعی و اقتصادی به واسطه ی زندگی در پنت هاوس

در تمامی کشورهای جهان، زندگی در پنت هاوس مخصوص افراد معروف، مشهور، متمولان و ثروتمندان همچون تاجران، بازرگانان، خواننده ها، هنرپیشه ها و بازیگران و غیره است. بنابراین اعتباری که زندگی در پنت هاوس یک برج از نظر اجتماعی و شغلی برای شما فراهم می کند، یک امتیاز مثبت است که در اختیار هر شخصی قرار نمی گیرد.
علاوه بر این در بسیاری از پنت هاوس ها، دفتر کار مجزایی در کنار پنت هاوس وجود دارد که دسترسی مستقلی دارد. بنابراین پنت هاوس شما می تواند محل کارتان باشد بدون آن که نیاز باشد ساعت ها در ترافیک و شلوغی خیابان زمانتان را از دست بدهید.

۴-آرامش و آسایش با اقامت در پنت هاوس

استفاده از امکانات بسیار زیاد، تجهیزات شیک و به روز، فضای وسیع و بدون محدودیت، رفاه و دور بودن از هرگونه سر و صدا و رفت و آمد، ارمغان زندگی در پنت هاوس است. بسیاری از افراد به همین دلیل اقدام به خرید پنت هاوس می نمایند زیرا به دنبال آرامش و آسایش در قلب فضای شهری هستند. بدون آن که نیاز باشد برای آرامش یافتن ساعت ها از شهر خارج شوند و به حومه ی آن بروند.
پنت هاوس ها نسبت به سایر آپارتمان ها از سر و صدای خیابانی دور تر هستند، و از سوی دیگر، چون شما همسایگانی در طبقه بالا ندارید در نتیجه از سر و صدای اضافی خبری نیست.

۵-دید و منظره ی بدون مانع

دید و منظره ای که بدون هیچ مانعی در اختیار شما قرار می گیرد، منحصرا مخصوص خودتان است. با اقامت در یک پنت هاوس شما از دید و منظره ای استفاده می کنید که ۹۰ درصد مردم شهر از آن بی بهره هستند. بنابراین دور از ذهن نیست که پنت هاوس نسبت به سایر املاک گران تر باشد.

۶-دسترسی مستقیم به پنت هاوس

اگر در ساختمان های بلند مرتبه زندگی کرده باشید، حتما با این مشکل مواجه شده اید که آسانسور در چند طبقه بایستد و رسیدن شما به طبقه ی موردنظرتان طولانی و خسته کننده شود. اما پنت هاوس ها از این قضیه مستثنی هستند. به این صورت که برای دسترسی شما به پنت هاوس تان یک آسانسور شخصی از پارکینگ به صورت سریع و بدون توقف وجود دارد. در بعضی پنت هاوس ها این آسانسور خودرو بر است و شما با خودروی خود تا درب پنت هاوس تان هدایت می شوید.
این موضوع یکی دیگر از دلایل گران بودن پنت هاوس ها است. چون در یک پنت هاوس همه چیز حتی آسانسور شخصی و خصوصی است.

۷- باغ در ارتفاع

معمولا پنت هاوس ها تراسی بزرگ در اطراف خود دارند. تراسی که سی تا پنجاه درصد مساحت فضای سکونت را تشکیل می دهد و همانند یک باغ بسیار بزرگ امکان کاشت انواع گل و گیاه، درختان و درختچه ها، باربیکیو و استخر و غیره را فراهم می کند. بنابراین چه کسی از زندگی در یک خانه ی ویلایی بزرگ، مجهز و مدرن آن هم در ازتفاع بالا لذت نمی برد؟

ویژگی های پنت هاوس گران قیمت

۸-واحدی بهتر از سایر واحد ها

زمانی که یک برج ساخته می شود، واحد پنت هاوس علاوه بر مساحت و امکانات بیشتر نسبت به سایر واحدها، با کیفیت بالاتری ساخته می شود. مواد و مصالح مرغوب تر و گران تر، مبلمان و لوازم برقی برند، کارهای چوبی و نجاری و خراطی هنرمندانه تر و غیره در این واحدها صورت می گیرد نورپردازی این واحدها با جزئیات بیشتری انجام می شود و در بسیاری از موارد از سیستم هوشمند ساختمان یا بی ام اس در پنت هاوس ها استفاده می گردد. حال آن که ممکن است سایر واحدها از چنین امکاناتی بی بهره بمانند.
آنا کاپ، یکی از بنیانگذاران بلستر، یک شرکت که فعالیت بازسازی پروژه های گوناگون از جمله پنت هاوس ها را انجام می دهد به همراه جاناتان میلر از شرکت ارزیابی میلر ساموئل معتقدند که پنت هاوس ها”منحصر به فرد” ساخته می شوند پس قیمت های منحصر به فردی نیز برای فروش دارند. همچنین آنا کاپ معتقد است: “پنت هاوس اغلب دارای امکانات رفاهی هستند که بقیه ساختمان ممکن است از آن ها بی بهره باشد. امکاناتی مانند فضای خصوصی چند منظوره و فضای باز بزرگ ، شومینه و غیره در همه ی واحدها وجود ندارد”

۹- سفارشی سازی پنت هاوس

Karp یکی از شرکت های تجهیز کننده ی پنت هاوس های بزرگ در نیویورک می گوید: “پنت هاوس ها قابلیت سفارشی سازی یا شخصی سازی دارند و دقیقا آن چه مدنظر مالک باشد به صورت جز به جز در پنت هاوس طراحی و اجرا می شود. همین موضوع باعث می شود زمانی که در یک پروژه با مشتری کار می کنیم انتظارات عجیب و غریب او را برآورده نماییم. مثلا دو حمام خصوصی را در یک فضای خواب ایجاد کنیم.”

۱۰- نوسانات کمتر در بازار فروش املاک و مستغلات

به طور کلی پنت هاوس ها تقریبا ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر از آپارتمان های غیر پنت هاوس دچار نوسانات آنی در بازار املاک می شوند. میلر، یکی از سازندگان پنت هاوس در اسکاتلند می گوید که اکثر پروژه های آنها کمتر تحت تأثیر نوسانات بازار قرار می گیرند و به نظر می رسد این موضوع در تمام جهان صادق است. شاید این دلیل هم یکی از عامل هایی است که پنت هاوس ها را تبدیل به املاک گران قیمت در دنیا می سازد. 

سایت پنت هاز جزء مشاوران املاک آنلاین است که به صورت تخصصی در زمینه خرید پنت هاوس، فروش پنت هاوس، اجاره پنت هاوس و طراحی پنت هاوس فعالیت می کند. قبل از هر اقدامی از راهنمایی کارشناسان،  متخصصان و مشاوران املاک پنت هاوس در وب سایت پنت هاز بهره مند شوید.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه