طراحی پنت هاوس ایده آل: نکاتی ساده اما موثر

طراحی پنت هاوس ایده آل

یک آپارتمان لوکس می تواند پنت هاوس ایده آلی برای بسیاری از افراد باشد. در این میان پنت هاوس های لوکس که بر بام شهرهای جذاب و زیبای دنیا مانند مراکش، نیویورک، مونیخ و یا پاریس قرار گرفته اند، از موقعیت ویژه ای برخوردار هستند، چرا که  تمامی اِلِمان های طراحی پنت هاوس ایده آل و یک خانه ی لوکس و رویایی در آن ها رعایت شده و همچنین مناظر زیبایی را نیز می توانند در اختیار ساکنین خود قرار دهند.

خرید پنت هاوس و زندگی کردن در آن از بسیاری از جهات می تواند موقعیت خاص و ویژه ای باشد. به طور طبیعی پنت هاوس ها می توانند فضایی وسیع را با پنجره های بسیار بزرگ در اختیار ساکنان خود قرار دهند، اما صرف داشتن فضایی بزرگ در یک ساختمان به تنهایی نمی تواند محیط ایده آلی را برای زندگی به وجود آورد و جزئیات در طراحی داخلی چنین محیطی بسیار اهمیت دارد.

یک خانه ی رویایی بدون نور پردازی مناسب، وسایل راحت و دکوراسیون مناسب فاصله ی زیادی با ایده آل های یک خانه ی لوکس دارد.  با این حال رعایت نکاتی ساده به هنگام طراحی پنت هاوس می تواند به ارتقای فضا و ایجاد محیطی دلنشین و مناسب کمک کند.

طراحی پنت هاوس: استفاده از مبلمان دست ساز و با کیفیت

یکی از مهم ترین ویژگی های یک پنت هاوس، بزرگی آن است. در نتیجه طراحی پنت هاوس و چیدمان مبلمان باید به گونه ای باشد که بزرگی و بازی فضا در آن حفظ شود. این بدان معناست که در دکوراسیون داخلی پنت هاوس حد تعادل باید رعایت شود و از پر کردن فضا با استفاده از مبلمان جلوگیری به عمل آید. برای آنکه فضا بیش از حد خالی و سرد به نظر نرسد، استفاده از رنگ های گرم توصیه می شود. در انتخاب رنگ ها و استفاده از آن ها باید دقت شود چرا که استفاده ی بیش از حد از رنگ های مختلف می تواند نتیجه ی برعکس داشته باشد و فضا را کوچک و گرفته نشان دهد.

یکی دیگر از ویژگی های بارز پنت هاوس ها، منحصر به فرد بودن آن ها است. یکی از دلایلی که خریداران حاضر به پرداخت هزینه های گزاف برای خرید پنت هاوس هستند، خاص بودن طراحی پنت هاوس است و این امر باید در طراحی داخلی این دسته از خانه های نیز به خوبی رعایت شود.

استفاده از مبلمان دست ساز با طراحی های هنرمندانه می تواند گامی موثر در راستای تحقق این هدف باشد. انتخاب مبلمان دست ساز و با کیفیت می تواند به شما این تضمین را بدهد که نمونه ی مشابهی از آن ها را در هیچ خانه و یا فضای دیگری پیدا نخواهید کرد و همین امر می تواند به ارزش پنت هاوس شما بیافزاید.

منحصر به فرد بودن طراحی پنت هاوس ایده آل تا جایی مهم است که بسیاری از طراحان توصیه می کنند حتی در انتخاب کف پوش پنت هاوس خود نیز دقت کنید. انتخاب پارکت هایی با کیفیت بالا و خاص می تواند به ارزش نهایی ملک شما بیافزاید. کمک گرفتن از یک طراح داخلی در این زمینه می تواند به شما این اطمینان را بدهد که ترکیب مناسبی از رنگ ها، طرح ها و مبلمان را در عین حفظ فضای کافی به پنت هاوس خود هدیه می کنید.

مبلمان دست ساز در طراحی پنت هاوس

طراحی پنت هاوس: زندگی در میان خانواده ای از رنگ ها

در بسیاری از خانه های معمولی، اتاق های مختلف از نظر طراحی و فضای داخلی شبیه به یکدیگر هستند. برای آنکه از به وجود آمدن چنین شرایطی در پنت هاوس ها جلوگیری کنیم، انتخاب یک خانواده از رنگ ها برای هرکدام از اتاق های پنت هاوس می تواند راه حلی مناسب باشد. یکی از رنگ های محبوب در طراحی پنت هاوس ها، تلفیقی از رنگ های خاکستری و بژ است. انتخاب خانواده ای از رنگ ها می تواند فضای داخلی را از یکنواختی جدا کند و همچنین به هر بخش از پنت هاوس شما حال و هوای خاصی را ببخشد.

طراحی پنت هاوس: نورپردازی غیر مستقیم

احساس آرامش در فضاهای بزرگ و لوکس می تواند در طولانی مدت سخت و دشوار شود. این امر به ویژه زمانی که در طراحی داخلی از سبک مینیمالیست، رنگ های سرد و المان هایی مانند فلز و سنگ استفاده شده باشد، خیلی سریع تر خود را بروز می دهد.  یک راه حل مناسب برای از بین بردن چنین شرایطی استفاده از تکنیک های نورپردازی غیر مستقیم است. استفاده از چراغ های سقفی و یا چراغ هایی که در کف فضا کار گذاری می شوند و یا استفاده از چراغ های کوچک می تواند به تغییر و ایجاد فضایی آرام کمک کند.

نورپردازی در پنت هاوس

طراحی پنت هاوس: نقش کف پوش ها در ارتقای فضای داخلی

چوب یکی از بهترین انواع کف پوش ها برای خانه است که می تواند گرمای محیط را حفظ کند. استفاده از این نوع از کف پوش ها هیچ گاه در صنعت طراحی داخلی قدیمی و از مد افتاده نمی شود. انتخاب کف پوش های چوبی با کیفیت بالا، می تواند به ایجاد فضایی گرم و شیک بسیار کمک کند. همچنین استفاده از کف پوش های چوبی می تواند در ایجاد محیطی آرام موثر باشد و از این حیث می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای اتاق خواب و سایر فضاهای خصوصی تر یک پنت هاوس باشد.

ایجاد فضایی خاص و منحصر به فرد در داخل یک پنت هاوس، وابسته به المان های مختلفی است که شاید در ابتدا مهم به نظر نرسند، اما ترکیب آن ها در کنار یکدیگر می تواند تاثیری شگرف بر روی فضای داخلی پنت هاوس داشته باشد. توجه به این نکات به هنگام طراحی پنت هاوس، ایجاد محیطی دلچسب، ماندگار و آرامش بخش را برای ساکنان این دسته از خانه های لوکس تضمین می کند.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه