با اصول طراحی و نقشه کشی پنت هاوس آشنا شویم

اصول طراحی و نقشه کشی پنت هاوس

نقشه کشی پنت هاوس، نمایی حرفه ای برای طراحی و ساخت یک واحد لوکس و مدرن با تمام امکانات را تحت پوشش قرار می دهد. پنت هاوس ها معمولاً آپارتمان هایی هستند که از نظر معماری و طراحی ساختمان، بسیار ویژه و منحصر به فرد بوده و تفاوت زیادی با سایر آپارتمان های معمولی دارند. طراحی تمام قسمت های ساختمان بسیار مهم است. در اجرا و پیاده سازی یک نقشه عالی باید تمام جوانب و ملزومات پنت هاوس در نظر گرفته شود.

نکته بسیار مهم در نقشه کشی پنت هاوس این است که طراحان و معماران باید دقت داشته باشند نقشه کشی صرفاً به رسم یک نقشه اصولی برای یک واحد تنها محدود نمی شود؛ برای تهیه نقشه پنت هاوس باید دانست که این واحدها قرار است در بالاترین قسمت برج مسکونی ساخته شوند به همین دلیل نقشه کشی باید برای کل برج اجرا شود نه صرفاً یک پنت هاوس در بالای برج.

پس از آنکه اصول کلی برای نقشه کشی کل ساختمان مسکونی رعایت و اجرا شد، نوبت به مراحل طراحی پنت هاوس می رسد. نکات مهم و متعددی وجود دارند که در تهیه یک نقشه جامع و کامل برای مجتمع مسکونی و همچنین پنت هاوس های لوکس باید مورد توجه قرار گیرند. در این مطلب قصد داریم این قواعد را بررسی کنیم. البته خاطرنشان می سازیم که پرداختن به تمام جوانب معماری یک پنت هاوس از موضوع این بحث خارج است اما سعی می کنیم حق مطلب را ادا کنیم.

معماری یک پنت هاوس

اصول مهم در نقشه کشی پنت هاوس برای برج های مسکونی و آسمان خراش ها شامل چه مواردی هستند؟

برای موفقیت در مراحل نقشه کشی پنت هاوس باید بدانید که یک برج مسکونی از چه قسمت هایی تشکیل می شود. به طور کلی برای ورود به بحث تهیه نقشه برای یک پنت هاوس، ابتدا لازم می دانیم مروری بر اجزای برج های مسکونی یا واحدهای آپارتمانی داشته باشیم. هر ساختمان از قسمت های ثابتی تشکیل شده است؛ دیوارها، پله ها، کف، سقف، درب ورودی، پنجره و …، بخش هایی هستند که در تمام نقشه ها مشترک هستند. با اجرای اصولی در نقشه کشی پنت هاوس می توان مطمئن بود که کارایی، زیبایی و دوام ساختمان از هر نظر تأیید می شود، هزینه ها مدیریت شده و بهترین نتایج به دست خواهند آمد.

اگر حرفه شما نقشه کشی پنت هاوس یا تهیه نقشه های معماری برج مسکونی است به خوبی می دانید که پلان های یک واحد مسکونی را از زاویه بالا باید بررسی کرد؛ اما اگر فردی تازه کار هستید و یا سررشته ای از نقشه خوانی ندارید مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهید بود.

در اصل نقشه کشی پنت هاوس، کف پلان به صورت مربع یا مستطیل نمایش داده می شود. مقیاس ابعاد و اندازه ها در حد سانتی متر بر روی کاغذ در نظر گرفته می شوند و سپس به مقیاس متر در ساختمان اصلی تبدیل می گردند. در نقشه ای که روی کاغذ رسم می شود اتاق ها، آشپزخانه، پله ها، درب ورودی، سالن پذیرایی و …، به دقت مشخص می شوند.

طراحی پنت هاوس کمی متفاوت تر از تهیه یک نقشه برای آپارتمان مسکونی انجام می شود؛ برای رسم یک نقشه برای پنت هاوس باید محل هایی برای پلکان ها (برای پنت هاوس های لوکس دوبلکس)، درب ورودی، اتاق ها، حمام و سرویس های بهداشتی در مکان های مختلف، اتاق مخصوص خدمتکاران، محل دقیق سونا، استخر، جکوزی، بالکن ها و تراس با ابعاد متفاوت، باغ یا فضای سبز روی تراس یا سقف، دیوارهای دکوراتیو، پنجره ها و … دقیقاً مشخص شوند.

نقشه کشی پنت هاوس

معرفی یک ترفند مهم برای موفقیت در معماری پنت هاوس

نقشه کشی پنت هاوس مطابق با اصول و قواعد خاص خود اجرا می شود و در نهایت، یک نقشه پایلوت از زاویه بالا مربوط به نمای کلی پنت هاوس آماده خواهد شد. آنچه مراحل ارائه یک نقشه کامل و جامع از پنت هاوس های لوکس را تکمیل می کند و کار طراح نقشه و معمار را حرفه ای جلوه می دهد این است که نقشه های دیگری از نمای متفاوت از پنت هاوس نیز تهیه شوند.

برای توضیح تهیهمعماری پنت هاوس از زوایای متفاوت می توان به عنوان مثال بیان کرد که پنت هاوس را از زاویه چپ، راست، نمای روبه رو و یا موقعیت دیگری که اهمیت دارد روی کاغذ رسم کرد. اهمیت این کار زمانی آشکار می شود که ساخت پنت هاوس های لوکس، مورد نظر باشد. به این ترتیب معماران و مهندسان پروژه های ساختمانی می توانند نمای کافی از داخل پنت هاوس را در اختیار داشته باشند. اگر نقشه های شما واضح و شفاف باشند می توانند به خوبی، طرح مورد نظر شما را به مهندس انتقال داده و حتی شاید بتوانند سرمایه گذارانی را هم در این راستا جذب کنند.

عامل دیگری که می تواند معماری پنت هاوس را در برج های مسکونی موفق جلوه دهد، توجه به محل های به ظاهر کم اهمیت بر روی نقشه است. محل و ابعاد پارکینگ اختصاصی، انباری ها، محل تأسیسات، موقعیت لوله کشی ساختمان و … نمونه هایی از این موارد هستند. حتی در این راستا می توانید با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید که در صورت نصب سقف های کاذب، آن ها را نیز در نقشه بگنجانید.

برای معماری پنت هاوس به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

معماری پنت هاوس نیز مانند سایر حرفه های معماری و مهندسی به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد. دانش تخصصی در این زمینه می تواند شما را به نتایج بهتری برساند. مهارت در ارائه نقشه های زیبا، اصولی و استاندارد، اولین عاملی است که پروژه شما را برجسته می سازد.

مهارت های دیگر در نقشه کشی پنت هاوس عبارتند از: آشنایی با استانداردهای ساخت و ساز، آشنایی با نوع مصالح ساختمانی نظیر سازه های بتنی، فولادی، آجری و …، تسلط به طراحی آپارتمان های لوکس در مرکز شهر، رسم نقشه از زاویه های مختلف، تسلط به نقشه کشی پنت هاوس های لوکس دوبلکس یا سه طبقه، چگونگی استفاده از ابزارهای نقشه کشی، آشنایی با اصول نقشه خوانی، تبدیل زبان نوشتاری به زبان نقشه، اجرای دقیق مقیاس ها روی نقشه و … .

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه