پنت هاوس بوندی اثری از گروه معماری MHN Design Union

پنت هاوس بوندی

پنت هاوس مدرن بوندی شاهکار دیگری از معماران استودیوی طراحی MHN است که همانند یک ستاره در موقعیت خود می درخشد. این واحد روبروی دریا قرار گرفته است و محل قرارگیری اش در بوندی، نیو ساوت ولز، استرالیا می باشد. تیم طراحی عبارتند از کوین نگا و برین میرنس که دو تن از معروف ترین معماران استرالیا هستند. سال ساخت پروژه ۲۰۱۰ است و کلیه ی عکس های زیر توسط برت بوردمن، عکاس استرالیایی پروژه های معماری در این کشور گرفته شده است.

پنت هاوس مدرن بوندی

شرح فرآیند طراحی پنت هاوس بوندی از زبان معماران

معماران این پنت هاوس مدرن ادعا می کنند، در مرحله ی اول پیشنهاد اصلی سفارش دهنده ی پروژه مورد بررسی دقیق قرار گرفت که چگونه یک ساختمان جدید به یک ساختمان قدیمی اضافه شود. ما در این پروژه باید یک ساختمان جدید را به یک ساختمان که خاطرات زیادی را برای مردم محله زنده می کرد و نمای تاریخی پُرکاری به شیوه کلاسیک داشت اضافه می نمودیم. بدون آن که ساختمان قدیمی تحت تاثیر منفی این افزایش قرار گیرد یا خط آسمان و نمای اصلی آن نابود شود باید پنت هاوس جدید را روی آن می ساختیم. بنابراین نگاه های زیادی به سمت ما بود و مردم منتظر بودند ببینند با چه ساختمانی روبرو خواهند شد.
اما این همه ی قضیه نبود. به علت همجواری با دریا، قوانین ساخت و ساز محلی بسیار سختگیرانه بودند و باید تک تک آن ها را رعایت می کردیم.
پاسخ طراحی به این مقوله یک ساختار فلزی سبک وزن روی سقف ساختمان موجود بود تا وزن ساختمان را مقدار زیادی افزایش ندهد. سقفی که با یک طراحی داخلی تحت تاثیر “هنر دکو” طراحی و ساخته شد. یک روکش فلزی بتنی بی نظیر با الگوهای نامنظم بر روی سقف این پنت هاوس قرار گرفته است. برای ایجاد یک کنتراست بصری قوی، پنت هاوس جدید هم رنگ ساختمان سنگی تاریخی زیرین خود ارائه شده است اما با طرحی کاملا مدرن و امروزی.
معماران پروژه معتقدند؛ این شیوه ی برخورد با مقوله ی طراحی یک پنت هاوس جدید در امتداد یک ساختمان قدیمی به عنوان حرکتی ویژه، یک تعریف روشن بین ساختار جدید معاصر و ساختمان قدیمی ایجاد می نماید. تعریفی که نشان می دهد ساختمان جدید در تقابل با ساختمان قدیمی نیست و بخشی از آن محسوب می گردد.

فضای شهری اطراف پنت هاوس بوندی

مردم استرالیا در این بخش از شهر، علاقمند به گذران اوقات خود در فضاهای باز هستند. شهروندان این محله در تمام طول روز از فضاهای سرگرم کننده ی بسیار متنوع با منظره ای از ساحل و خلیج باندی لذت می برند. فضاهایی همچون کافی شاپ، رستوران و سوپرمارکت از فضاهای مهم این محله هستند. بنابراین پنت هاوس مورد نظر از این جهت باید دید جدیدی در اختیار شهروندان بگذارد.

پنت هاوس مدرن بوندی

توضیح عکس: فضای روف گاردن پنت هاوس جدید که روی بام پنت هاوس قدیمی قرار گرفته است. این بخش از بام با چوب های نواری پوشانده شده است.

مقررات شهری در زمینه ی ساخت پنت هاوس بوندی

از سوی دیگر مقررات آتش نشانی میزان استفاده از مصالح را روی بدنه ی این پنت هاوس محدود کرده بود و طراحان مجاز بودند فقط از تعداد کمی تایل کامپوزیتی بر روی نما استفاده کنند. در نتیجه باید به حد کافی هوش و ذوق به خرج می دادند تا به علت انعکاس بالای کامپوزیت، ساختمان و ساکنینش را از اشعه ماوراء بنفش موجود در نیم کره ی جنوبی حفاظت کنند و این امر بدون ماه ها تحقیق امکان پذیر نبود. 
از سوی دیگر از پنجره های ضد حریق یا ضد آتش در این پنت هاوس استفاده شد. همچنین تعدادی لوور شیشه ای نیز در پنجره ها به کار برده شد و کف با پارکت لمینیت زیبایی پوشانده شد. برای معماران این پنت هاوس بسیار مهم بود نور روز به صورت فیلتر شده به سراسر خانه وارد شود تا هم روشنایی داشته باشد و هم به میزان کافی گرما همراه خود بیاورد.

طراحی پنت هاوس بوندی
طراحی پنت هاوس بوندی

طراحی داخلی در زمینه ی ساخت پنت هاوس بوندی

خطوط داخلی و خارجی این پنت هاوس با روکش فلزی سفید و با الگوی تصادفی پیچیده ای که در داخل دیوارها و سقف جریان دارد، طراحی شده است. از عناصر ساختمانی دیگر می توان به یک تیغه افقی خارجی برای تشکیل دیواری سبک اشاره نمود و ساخت یک عنصر شناور پیوسته در سقف را دید.
در فضای داخلی از تخته های خرده چوب فشرده ولی گسترده و بزرگ استفاده شده است. روکش فلزی Alucobond تمامی سطح نما را پوشانده و آهک و سنگ مرمر Calacutta برای ایجاد یک فضای درخشان و آرام در بخش نشیمن استفاده شده است.

سایت پنت هاز جزء مشاوران املاک آنلاین است که به صورت تخصصی در زمینه خرید پنت هاوس، فروش پنت هاوس، اجاره پنت هاوس و طراحی پنت هاوس فعالیت می کند. قبل از هر اقدامی از راهنمایی کارشناسان،  متخصصان و مشاوران املاک پنت هاوس در وب سایت پنت هاز بهره مند شوید.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه