طراحی پنت هاوس: تبدیل ساختمانی ۱۰۰ ساله به یک پنت هاوس شیک و مدرن

طراحی پنت هاوس شیک و مدرن

پنت هاوس ها یکی از محبوب ترین انواع املاک در سرتاسر دنیا هستند. مشتریان این دسته از خانه های لوکس توجه بسیار زیادی به دکوراسیون و جزئیات طراحی پنت هاوس شیک خود دارند. از سویی دیگر، طراحان بسیار مطرح دنیا همواره تلاش می کنند تا با معرفی طرح های خلاقانه و منحصر به فرد، پاسخ گوی نیاز بسیاری از این مشتریان خاص پسند باشند.

وَنسا الکساندر، یکی از طراحان بسیار مطرح و محبوب در شهر لس انجلس است. وی به واسطه ی نگاه خاص خود و پیاده سازی هنرمندانه ی استایل های خاص از بافت هایی غنی و منحصر به فرد که از طرح ها و رنگ های متناسب تشکیل شده اند، بسیار معروف می باشد. آخرین پروژه ی این طراح معروف، طراحی پنت هاوسی با ۴۵۰ متر مربع مساحت واقع در لس انجلس است.

این پنت هاوس به دلیل داشتن کفی با رنگ خاکستری و پنجره هایی از جنس روی بسیار معروف شده است. بسیاری معتقد هستند که این پنت هاوس سبکی خشن و مردانه دارد. در واقع بارز ترین نکته در زمینه ی طراحی پنت هاوس یاد شده ترکیب المان های طراحی صنعتی با مبلمانی عتقیه و لوکس است که در کنار انتخاب رنگ هایی برگرفته از سبک مینیمالیست توانسته است طراحی این پنت هاوس را به اثری منحصر به فرد تبدیل کند.

طراحی پنت هاوس شیک

طراحی پنت هاوس با بهره گیری از المان های طراحی صنعتی

این پنت هاوس در یک ساختمان چهار طبقه و در سال ۱۹۲۶ ساخته شده است. در ابتدا، یک شرکت مخابراتی در این ساختمان فعالیت داشته است و طبقه ی فوقانی آن، انبار شرکت بوده است. این ساختمان همچنین دارای یک باغچه ی سقفی نیز بوده است که امروزه بخشی از فضای خارجی طراحی پنت هاوس به شمار می رود. پس از تغییر کاربری ساختمان و تبدیل انبار این شرکت به یک پنت هاوس لوکس، سه طبقه ی زیرین نیز به فضای اداری و گالری تبدیل شده است. الکساندر هم اکنون مشغول اتمام طراحی سه طبقه ی زیرین پنت هاوس می باشد.

این پنت هاوس، از آنجایی که در گذشته به عنوان انبار شرکت مورد استفاده قرار می گرفته است، از فضایی بسیار بزرگ و در عین حال خالی برخوردار است. السکاندر به منظور ایجاد صمیمیت بیشتر در طراحی پنت هاوس این فضای بزرگ را به اتاق های کوچکتری تقسیم کرد و فضای نشیمن را از سایر بخش های پنت هاوس جدا کرد. بدین وسیله فضای داخلی به بخش های کوچک تری تقسیم شد و طراحی پنت هاوس و کاربرد آن ها ارتقا یافت.

المان های طراحی صنعتی

در طراحی این پنت هاوس تلاش شده است تا از رنگ های تیره، مانند سایه های مختلفی از رنگ مشکی و قهوه ای استفاده شود. از سویی دیگر المان هایی با رنگ های گرم تر، پارچه های ارگانیک و همچنین چرم در طراحی جزئیات مورد استفاده قرار گرفته اند. از آنجایی که این فضا در ابتدا یک انبار بزرگ بوده است، استفاده از رنگ های تیره خللی در طراحی کلی ایجاد نمی کنند و این انتخاب منجر به ایجاد فضایی بسته نمی شود. از سویی دیگر این پنت هاوس به واسطه ی داشتن پنجره های بزرگ، از نور بسیار مناسبی برخوردار است و در نتیجه استفاده از رنگ های تیره، می تواند انتخاب مناسبی برای ایجاد توازن در بعد بصری فضا و  طراحی پنت هاوس باشد.

تاثیر طراحی صنعتی، بیش از هر فضای دیگری در طراحی آشپزخانه ی این پنت هاوس به چشم می خورد. قفسه های دیواری در این آشپزخانه به حالت آویزان از سقف قرار گرفته اند تا بر روی بلندی سقف این پنت هاوس تاکید بیشتری داشته باشند. همچنین این نمونه از طراحی قفسه های پنت هاوس در تناسب کامل با پنجره های بزرگ و قدی آشپزخانه است و می تواند تاثیر آن ها در بخش داخلی طراحی این پنت هاوس افزایش دهد.

طراحی داخلی بخش های دیگری از این پنت هاوس نیز بسیار خاص و جذاب است. در بخش ناهار خوری این پنت هاوس و به منظور ایجاد فضای خصوصی بیشتر یک آینه ی قدی دست ساز فلزی در نظر گرفته شده است. در نتیجه ی این انتخاب، بازی نور و سایه های بر روی این آینه فضای جذاب و منحصر به فردی را به وجود آورده است.

در اتاق خواب این پنت هاوس، تخت خوابی با کمک یک تخته بزرگ چوب باز یافت شده و یک چهارچوب سفارشی از جنس چرم ساخته شده است. منظره ی این اتاق خواب به روی ساحل سانتا مونیکا باز می شود و این امر طراحی پنت هاوس  و  زیبایی این اتاق خواب را دو چندان کرده است.

البته اتاق خواب تنها بخش از این پنت هاوس نیست که از منظره ی زیبای ساحل سانتا مونیکا بهره برده است. ساحل زیبای دریا از باغچه ای که بر روی سقف این پنت هاوس طراحی شده است نیز به خوبی قابل مشاهده است. طراحی این باغچه با کمک یک درخت زیتون، یک آشپزخانه در فضای باز، یک فضای مخصوص برای یوگا و مدیتیشن و فضایی مناسب برای مهمانی ها  تکمیل شده است.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه