پنت هاوس کوچک روتردام در هلند

پنت هاوس کوچک روتردام در هلند

معمار این پنت هاوس گروهی از معماران جوان هلندی با نام “گروه معماران شخصی” به سرپرستی Maarten Polkamp، Sander Van Schaik هستند. این پروژه نمادی از صرفه جویی در معماری محسوب می شود چون به همه ی نیازهای لازم در یک پنت هاوس در مساحتی بسیار کم پاسخ داده است.
شاید شما هم فکر کنید پنت هاوس باید بیش از سیصد متر مساحت داشته باشد. در حقیقت هرجا مفهوم پنت هاوس تعریف شده است با همین محدودیت روبرو هستیم اما این واحد ۱۲۰ متر مربع بوده و یکی از موفق ترین پنت هاوس های اروپا می باشد. این پنت هاوس در سال ۲۰۱۶ به طور کامل بازسازی شده است.
عکس ها توسط اسسیپ ون Duivenbode گرفته شده است که علاوه بر نشان دادن کیفیت فضای معماری و جزئیات آن، ترفندهای هنرمندانه ای نیز دارد. بازی با نور و سایه در تمامی عکس ها دیده می شود.

شرح ارائه شده توسط معماران پیرامون پنت هاوس کوچک روتردام در هلند

این خانه ی سنتی، یک واحد آپارتمانی کوچک متعلق به سال های ابتدایی قرن بیستم بود که باید به یک آپارتمان لوکس با یک جکوزی یا حوضچه ی آبگرم شیک و تراسی خودمانی تبدیل می شد. جزئیات کلاسیکی در پروژه وجود داشت که کارفرما مایل به نگهداری آن ها پس از بازسازی نبود. چوب سخت و پیچیده ای با خطوط بسیار شاخص در بخش هایی از بنا کار شده بود که تصمیم گرفتیم آن را دور نیندازیم و از آن پس از بازسازی به شیوه ی متفاوت تری استفاده کنیم.
پس از آن که طرح را به کارفرما نشان دادیم با استقبال خوبی از سمت او و خانواده اش روبرو شدیم. در حقیقت در اولین مرحله به موفقیت بزرگی دست یافته بودیم.
قصد ما استفاده از عناصر معاصر به سبک و سیاقی جدید بود. دیوارهای داخلی باربر بودند و امکان حذف آن ها وجود نداشت چون بار سقف را تحمل می کردند. پس برای بازسازی نمی توانستیم روی حذف برخی دیوارها حساب باز کنیم.
این دیوارها همچون دیافراگمی برای فضا محسوب می شدند و فضاهای زندگی را به یکدیگر متصل می کردند. از سوی دیگر موقعیت قرار گیری این پنت هاوس به گونه ای بود که ساکنان می توانستند از یک منظره دیدنی از روتردام بهره ببرند. آن ها می توانستند از سونا، اتاق بخار، حمام و حمام گرم روی سقف این پنت هاوس استفاده کنند.

پنت هاوس کوچک روتردام در هلند

تشریح اولین بخش از پنت هاوس کوچک روتردام در هلند

از نظر کارفرمای این پروژه فضای زندگی شخصی همچون اتاق خواب ها در اهمیت دوم قرار می گرفت. اهمیت اول متعلق به فضاهای جمعی همچون تراس و نشیمن بود.
در طراحی پنت هاوس، فضاهای جدید به گونه ای به طبقه افزوده شده است تا شامل توابع جدیدی نظیر جدایی فضایی بین فضاهای زندگی و غذا خوری و حمام مهمان شود. این توابع جدید در یک حجم گسسته قرار دارند که جدا از دیوارها و سقف خانه سنتی قبلی است. این تفکر ایجاد تمایزی واضح میان عناصر کلاسیک و معاصر خانه ایجاد می کند. نوار های کف به صورت چوبی و کوچک هستند و دو تا بیست سانتی متر ضخامت دارند.
در طبقه بالا، تمام دیوارهای باربر حذف شدند و سازه ای جدید جایگزین شد. در مرکز این طبقه یک عنصر بزرگ و مستقل L شکل قرار گرفته که با چوب بلوط آمریکایی پوشیده شده است. فضای ال شکل تخت خواب و حمامی بزرگ را در خود جای داده است. همچنین این فضا دارای یک اتاق بخار و یک سونا با یک پنجره پانوراما است که به منظره شهر دید دارد.

پنت هاوس کوچک روتردام در هلند

تشریح دومین بخش از پنت هاوس کوچک روتردام در هلند

اتاق خواب به فضای تراس دسترسی مستقیم و همه جانبه دارد. در دو طرف تراس، حصاری از شاه بلوط نیمه شفاف، حریم خصوصی مناسبی را برای خانواده فراهم می کند. دو طرف باقی مانده از تراس باز هستند و یک منظره ی دیدنی صد و هشتاد درجه از افق روتردام را در اختیارتان می گذارند. منظره ای که در روز و شب جذاب است.
فرورفتگی هایی در این تراس وجود دارد که قارچ های خوراکی و گلدان و فضای سبز در آن کاشته می شود. سقف تراس با چوب جنگلی اصلاح شده نروژی پوشانده شده است و در داخل کفپوش ها یک حمام گرد اما ظریف قرار می گیرد که می توانید برای آب تنی به داخل آن بروید. از این حمام، خط افق روتردام را می توان در تمام بخش های شهر مشاهده کرد که بسیار لذت بخش و جالب است.

سایت پنت هاز جزء مشاوران املاک آنلاین است که به صورت تخصصی در زمینه خرید پنت هاوس، فروش پنت هاوس، اجاره پنت هاوس و طراحی پنت هاوس فعالیت می کند. قبل از هر اقدامی از راهنمایی کارشناسان، متخصصان و مشاوران املاک پنت هاوس در وب سایت پنت هاز بهره مند شوید.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
جست‌وجو
حدود قیمت از تا