کمیسیون خرید و فروش پنت هاوس چقدر است؟

خرید و فروش پنت هاوس

مشاور املاک می توانند در انتخاب و خرید پنت هاوس مورد نظر شما کمک های شایانی انجام دهند. از مراحل اولیه ی انتخاب و معرفی پنت هاوس ها به خریدار گرفته تا صحبت با طرفین و عقد قرارداد. آن ها در قبال این راهنمایی ها مبلغی را به عنوان حق کمیسیون خرید و فروش پنت هاوس دریافت می کنند که می توان این مبلغ را محاسبه کرد.

اما تا به حال به این فکر کرده اید که کمیسیون خرید و فروش یک پنت هاوس چقدر است؟ یا اصلا این حق کمیسیون ها چطور محاسبه می شوند؟ میزان حق کمیسیون از طرف اتحادیه ی مشاورین املاک هر شهر تعیین می شود و طی اعلامیه ای به تمام واحدهای مشاوره ی املاک ابلاغ می شود و آن ها موظفند طبق این اعلانیه حق کمیسیون دریافت کنند.

مشاوره در زمینه ی پنت هاوس تخصصی است

مشاور املاک
تنها بعضی از مراکز مشاوره ی املاک سطح شهر قادرند به خوبی راه خرید یک پنت هاوس مطلوب را به شما نشان دهند. این کار نیازمند تجربه و کاردانی است و به همین دلیل است که برخی از مراکز به طور انحصاری تنها روی معاملات واحدهای پنت هاوس و ویلایی کار می کنند. معاملات پنت هاوس مثل بقیه ی معاملات بازار مسکن نیست. ممکن است بازار مسکن در رکود باشد اما پنت هاوس ها همچنان مشتری های خودشان را دارند و معاملات آن ها مثل قبل انجام می شود. به همین دلیل است که برخی از مشاوران تمام وقت خود را به این قصرهای دوست داشتنی اختصاص می دهند. علاوه بر این مراکز مشاوره، مفتخریم که اعلام کنیم سایت ما نیز با به روزترین اطلاعات و امکانات  برای ارائه ی خدمات در تمام زمینه های مشاوره ی املاک و پنت هاوس ها به شما آماده است.

حق کمیسیون خرید و فروش

     همان طور که پیش از این اشاره کردیم، اتحادیه ی مشاورین املاک حق کمیسیون مشاورین را تعیین می کند و ارائه می دهد. مشاورین نیز طبق همین اعلانیه حق کمیسیون خود را محاسبه می کنند. طبق آخرین اعلامیه ی اتحادیه اگر سقف معامله ای زیر ۵۰۰ میلیون تومان باشد مشاور املاک حق دارد از هر کدام از طرفین نیم درصد حق کمیسیون دریافت کند.

اگر سقف معامله از ۵۰۰ میلیون فراتر رود، حق کمیسیون مشاور املاک برای ۵۰۰ میلیون اول نیم درصد و برای مازاد آن ۲۵/۰ درصد برای هر کدام از طرفین محاسبه می شود. علاوه بر حق کمیسیون خریدار و فروشنده موظفند ۹ درصد از قیمت ملک را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.
    بگذارید با یک مثال بحث را روشن تر کنیم. فرض کنید پنت هاوسی به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان معامله شده باشد. برای ۵۰۰ میلیون اول هر کدام از طرفین معامله باید ۵/۲ میلیون تومان حق کمیسیون پرداخت کنند. کمیسیون ۱۰۰ میلیون بعدی با ۲۵/۰ درصد محاسبه می شود و ملبغ آن به ۲۵۰ هزارتومان می رسد. اگر ۹ درصد از قیمت ملک را نیز حساب کنیم، ۲۴۷۵۰۰ تومان نیز قیمت مالیات بر ارزش افزوده است. پس از جمع زدن تمام این مبلغ ها، خریدار و فروشنده هر کدام موظفند ۲۹۹۷۵۰۰ تومان به عنوان حق کمیسیون به مشاور املاک پرداخت نمایند.

سایر راه های محاسبه ی حق کمیسیون

محاسبه ی حق کمیسیون

برای سهولت در محاسبه، می توانید با اتصال به اینترنت به صورت آنلاین مبلغی که برای پنت هاوس ارزش گذاری شده است را وارد کنید و قیمت کمیسیون را مشاهده کنید. همچنین می توانید روی تلفن همراه هوشمند خود اپلیکیشن نصب کنید و بدون نیاز به اتصال به اینترنت حق کمیسیون را محاسبه کنید.

    سایت پنت هاز با تیم حرفه ای مشاوره ی املاک خود علاوه بر این که تلاش می کند اطلاعات کافی و مناسب را در اختیار متقاضیان و فروشندگان پنت هاوس ها قرار دهد؛ این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده تا بتوانید به صورت آنلاین سوالات خود را بپرسید.

پاسخ سوالات شما توسط خبره ترین تیم مشاوره املاک آنلاین بررسی شده و پاسخ آن در اسرع وقت به صورت کامل و جامع در اختیار شما قرار خواهد گرفت. 

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه